cailla m. tvillinger Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 jeg har 2 mnd gamle babyer. tvillinger. ingen av de tar pupp. så eg pumper meg og de får nan i tillegg. men om kvelden har de ett stort mat behov. de blir aldri mett. eg spurte helse søster om eg kunne prøve med litt velling om kvelden. fikk ett strengt nei om det. men eg prøvde fordiom. men bare en ts i melken om kvelden. og det har funket veldig bra. de blir gode og mette og sover helt til 3 om natten ca. er det flere som har begynt med dette tidlig*?men er dette skadelig for de? eg har litt maltekstrakt i og. for at det ikke skal bli forstoppelse:-)
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 Nå er du vel på feil forum, men jeg svarer likevel. Det er veldig tidlig å gi grøtpulver når de er 2 mnd, og det er helt normalt at babyer våkner om natta for å få mat! Tarmene er ikke ferdig utviklet - så det er derfor de helst ikke skal ha fast føde eller velling enda. De trenger melk - ofte! Ja, det er slitsomt, men det er slitsomt med småunger! Hør på helsesøster, du:-)
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #3 Skrevet 9. oktober 2008 Så små babyer har ikke utvikla fordøyelsessystemet sitt, så det kan være direkte farlig å gi de fast føde så tidlig! Selvsagt må du høre på helsesøster om sånne ting, og selvsagt trenger de melk ofte. Grøt skal tidligst prøves etter 4 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå