Gå til innhold

Når skal man søke.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

på barnehageplass dersom man ikke trenger plass før januar 2010.? Tenkte sette småen i bhg januar 2010 ca 2 dager i uken...men når må jeg søke......leser att hovedopptak er i mars for å komme inn samme høst men går det ann å søke senere på året også når jeg ikke trenger før januar året etter liksom.....Er jo litt kjipt å måtte søke 8 mnd før man trenger plassen da for å komme inn på høsten og deretter betale i et halvt år for en plass man ikke bruker......Noen som vet åssen dette fungerer,,,, kam jeg søke på høsten liksom siden det ikke er snakk om mer enn 2 dager i uken... er det så vanskelig å få plass når det ikke er snakk om mer enn det...Eller kan jeg søke ved hovedopptaket i mars om å få plass i januar året etter og få innvilget dette og ikke betale noe før da?.... hm... lurer... hjelp...Takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer litt fra sted til sted, og kommer an på hvor god barnehagedekning dere har.

I prinsippet har dere ikke "krav" på plass dersom dere søker utenom hovedopptaket og havner da nederst på ventelistene. Men, dersom det blir ledig plass i den bhg dere søker iløpet av året kan dere få denne (om ingen andre er før i køen).

Her i Trondheim f.eks er det "full bhg dekning", det vil si at man er garantert en plass et eller annet sted i kommunen, dersom man søker til hovedopptaket. Da er det slik at man får tildelt plass fra ca august, og om man ikke trenger den før i januar så må man enten sjanse på at det blir noen som slutter ila året, eller så må man betale også for de mnd man ikke trenger.

Kjipt for oss som har barn som ikke skal /kan starte i august.

Vi er forberedt på å måtte betale i 4-6 mnd før minstemann faktsk begynner i barnehagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...