To tette og ei badehette ;) Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg begynner å jobb igjen til våren og ønsker å jobbe med noe helt annet. Nå jobber jeg i helsevesenet og har gjort det i noen år. Jeg er 26 år gammel. Jeg kunne godt tenke meg å jobbe i en klesbutikk. Men da lurer jeg på.. Hva er det de ser etter i en som de vil ha til å jobbe hos seg? Jeg er utadvnt og har gode referanser, men jeg føler at det er litt trynfaktor også og hva man sier og hvordan man sier det på intervjuet. Noen som kan si litt om dette? Hadde blitt fyktelig glad
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 nå har ikke jeg ansatt folk til klesbutikk jobb, men til et par andre lignende typer jobber. jeg vil tro at i en klesbutikk så ser man mye på klærne du går i til intervjuet. om det passer inn i det butikken ønsker og formidle. også ser man mye på utstråling, på selvsikkerhet og på om du kan snakke for deg. ellers er jo også referanser viktig, men det har du jo alt.
It's all about me Skrevet 9. oktober 2008 #3 Skrevet 9. oktober 2008 Da jeg jobbet i klesbutikk var det dette de så etter: - Mulighet for å la deg hjernvaske. Dette var viktig hvis du vile gå opp i lønn og ikke ned. - Evnen til å klenge på kundene og ikke la de gå ifred selv om de sa de bare ville titte litt og ikke trengte hjelp. - Kunne prakke på kunden mest mulig så de ble skremt fra å komme igjen. - Smile selv om du ble tatt fra alle vakter i noen mnd'er fordi de skulle spare lønnsutgifter. - Like å gå lange dager alene uten mulighet for matpause, sitte ned eller gå på do. Oppfyller du de kravene så gkllir du rett inn der hvor jeg jobbet tidligere iallfall. Skal aldri i klesbutikk igjen. Og ja jeg var butikksjef foresten.
Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #4 Skrevet 9. oktober 2008 Hehehe, må le av den siste her - bra beskrevet! Det er nok ulike erfaringer fra denne typen jobb, og uten å ha personlig erfaring er nok de som trives best i klesbutikker dem som har en uttalt interesse for klær og moter. Har man ikke det, tror jeg man blir fort lei det... Hi, det kommer antagelig aller mest an på om du passer "profilen" til butikken. En "voksen dame" butikk ansetter neppe en som ser ut som en fjortis, og omvendt. Ville prøvd å kle meg litt etter hva slags klær man skal selge, når jeg kom på intervju.
Bomchicka Wah Wah Skrevet 9. oktober 2008 #5 Skrevet 9. oktober 2008 Det Frokostquiz er best gjelder forøvrig skobutikker også. ALDRI mer! :S
Bomchicka Wah Wah Skrevet 9. oktober 2008 #6 Skrevet 9. oktober 2008 Glemte jo et ord i innlegget mitt slik at hele setningen ble uten mål og mening.. Prøver igjen Det Frokostquiz er best beskriver gjelder forøvrig skobutikker også. ALDRI mer! :S
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 9. oktober 2008 #7 Skrevet 9. oktober 2008 joaa i klesbutikk som butikksjef.. Aldri mer.. Vil heller stå i oppvasken på en restaurant om det er siste utvei gitt
Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #8 Skrevet 9. oktober 2008 Ass.butikksjef i klesbutikk...... ALDRI mer butikk hverken som det ene eller det andre. Dårlige arb tider, lønn og betingelser! Og ofte intriger da det som regel er mest DAMER i bransjen.. DRAMA-DRAMA! det er min erfaring i butikk som har gjort meg helt bestemt på at jeg skalskalskal klare å ta en utdannelse.
Eve Dallas Skrevet 9. oktober 2008 #9 Skrevet 9. oktober 2008 He he he. Jeg har jobbet som Daglig leder i en klesbutikk, og det jeg så etter var selvfølgelig noen som virkelig ønsket å jobbe hos oss. De må kunne snakke!!!! Noen bare sier ja og ha. Og ikke minst om denne personen vil kunne fungere sammen med de andre som jobber der også. Hos oss var ikke klesstilen din det viktigste, det var en streetwearbutikk. Søker du derimot hos andre mer "pene" butikker er jo klærene og sminken din ganske så avgjørende.
pebbels Skrevet 9. oktober 2008 #10 Skrevet 9. oktober 2008 Hm, mange med dårlig erfaring fra bransjen her ser jeg. Har jobbet de siste 10 årene som butiksjef, og har stor sett god erfaring. Men det er mye rar t bransjen og mange jeg ikke ville ha jobbet for. Nok om det. Jeg ser på helhet når jeg intervjuer. Jeg ser etter noen som ser ut til å ha litt forståelse for kundeservice, god arbeidsmoral og som kan være et godt tilskudd til teamet mitt.
To tette og ei badehette ;) Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter #11 Skrevet 10. oktober 2008 Fantastisk med så mange svar! Det satt jeg virkelig pris på altså! Tusen takk jenter I love you!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå