Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg har et problem med svigermor og det faktum at hun velger eksen hans... Hun prater masse stygt om henne til meg og oss.. Men forteller en annen historie om henne til alle andre.. Det som er det store problemet.. er jo at når stedatter er på besøk hos oss, så er ALLTID svigermor der (ikke at det ikke er koslig), men når hun er der, så forteller hun meg med måten hun er på at dette er IKKE mitt barn, og ikke engang mitt blod. Så jeg blir ikke sett på som en mor i det hele tatt når vi har stedatteren. Da har hun fullstendig kontroll. Så nå vegrer jeg meg til å egentlig være hjemme eller å gjøre noe med stedatter når hun er i nærheten, jeg ber egentlig mannen min om å gjøre det. Det som og er, er at svigermor har dobbelt så mye mere kontakt med eksen hans enn han selv har. Så hun vet jo alltid til enhver tid mere om mor&barn hele tiden... Hun reiser også de 6timene det tar å sover over hos dem til en stadighet og.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #2 Skrevet 10. oktober 2008 høres jo kjempe bra ut at hun har så mye kontakt med barnebarnet!! og hun har jo rett, du er jo ikke din stedatters mor.. hun har jo mye større tilknyttning til barnet enn du har.. syntes du høres sjalu og smålig ut..
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #3 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg synes også du høres sjalu og smålig ut. Du er jo tross alt ikke moren å det er jo kjempefint at bestemoren tar så godt vare på barnebarne sitt. Sånn skal det være.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #4 Skrevet 10. oktober 2008 Hei jeg synes det er bra at hun har mye kontakt med barnebarnet MEN hun trenger ikke komme til dere når barnet er der hun kunne jo invitert barnet til seg. jeg forstår at dette er et problem og jeg tror ikke du er sjalu.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #5 Skrevet 14. oktober 2008 OY. Dette hørtes ikke helt bra ut. Måten svigermor opptrer på vil jo føre til at stedatteren din ikke vil ha noe respekt for deg i det hele tatt som omsorgsperson eller som myndighetsperson. For selv om du ikke er moren, så vi du alikevel være en stor del av livet hennes, og du vil måtte kunne gi både omsorg og disiplinering når hun skal bo hos dere. (Tenker da på innetider, rydding/husarbeid og lignende når det blir tid for slikt, vet ikke hvor gammel hun er...) Det er bra at hun har en bestemor som er så opptatt av barnebarnet sitt, men hun må inkludere deg også i familien, ellers vil dette bare bli et større og større problem etterhvert som jenta blir eldre. Det er ikke så kjekt å få slengt i ansiktet av en trassig 15 åring "hold kjeft, du er ikke mora mi" når du ber henne på en pen måte om å plukke opp sine skitne klær fra gulvet på badet. VIrker som om denne bestemoren føler at hun har litt eiendomsrett på jenta og vil ikke dele henne med deg. Ta en prat med mannen og/eller svigermor, for slik kan du og jenta ikke ha det over tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå