Gå til innhold

Feigt forslag - ja til tredeling NÅ!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er dessverre slik at mange mødre ennå vrister til seg hver dag de kan få kloa i av barnets rett til å være sammen med sine foreldre - FORELDRE - at det dessverre er nødvendig å sikre far - og barnets rett til far! - gjennom reglene om permisjon.

Stakkars barn. Stakkars fedre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er dårlig gjort og stakkars, men er det egentlig så mange?

Kjenner ingen menn jeg som ikke er fornøyd med delingen de har blitt enige om sammen.

For mange familier er det praktisk og økonomisk katastrofe at staten skal bestemme hvem som skal ha permisjon når.

Og alltid en god ide å avtale permisjonsdeling før man i det hele tatt starter med babylagingen.

Skrevet

Flytt til Sverige ; )

Bor her nå og vi får 420 dager betalt permisjon der ca 3 mdn er forbeholdt mor og far hver og resten deles etter eget ønske. Det er ikke så mye penger, men med førstemann var jeg hjemme i 16 mnd og pappan i 4 mnd. Perfekt for oss! Forstår ikke hvorfor de ikke lager en liknende løsning i Norge.

• 3 måneder senere...
Skrevet

Kjære lille uvitende "charlie"

Stakkars barn hahahahahah!! gud du er TÅPEN!

Folk må få bestemme SELV - da kan man gjøre det som passe hver enkelt familie!! BESTE sort. for mine barn blir det så at for hver uke mer far får - jo flere uker mister barnet vårt, for far har den økonomiske bærende og avgjørende inntekten hoss oss - uten den klarer vi ikke å beholde huset vi bor i - og det tror jeg ikke er så veldig BRA for våre barn. Går jeg ned i perm, men min lusene inntekt og far opp i permuker - men mega tapende inntekt, ja da klarer vi ikke lånene våre.

For vi har jo max-sum på permisjonspengene!!!!!!!!!!

BRUK hodet, ikke skjær alle over en kamm og ta fra familiene de viktige avgjørelsene for sine kjære barn. Kanskje ligger det ikke for alle fedre dette?? kjenner ei dame med tre små, som har en man som ikke vil være hjemme-han er ikke komfotabel med dette. skal det stoppe dem i å få barn??

NEI - tipper det er 1000 eksempler på at dette ikke er ønsket i alle hjem.

OG ja jeg tror OG at det er maaaaaange fedre som gjærne vil være hjemme og de KAN faktisk være det!! det står det fritt frem.

Gi gjærne flere uker til far, men ta ikke av mors, det korter ned på noen barns TID me foreldrene!!

SJERPING REGJÆRING!!

• 7 måneder senere...
  • 1 år senere...
Skrevet

I dag er det faktisk sånn at det bare er 6 uker som er forbeholdt mor og 10 uker til far.Jeg har aldri hørt om en mann som ikke tør å si til sin kone at han ønsker lengre permisjon. Da får det jammen være hans problem. I min jobb hadde jeg ikke hatt muligheten til å amme i arbeidstiden. Med en tredeling med full lønn betyr det 30 uker til mor. Da er barnet 6,5.måned. Hos oss ville det ikke gått. Ærlig talt. Dette må foreldrene få lov å bestemme selv, etter det som er best for hver og en...

• 1 måned senere...
Skrevet

Det er desverre sånn i dagens samfunn, at det er svært få som faktisk KAN bestemme dette selv. Om min mann hadde hatt lyst på mer perm, så skulle jeg gladelig ha gitt det til han. Men sjefen hans vil ikke det. Om han ikke hadde hatt KRAV på 10 uker, så hadde han ikke hatt mulighet til å få de heller. Han får jo ikke lønn for de to ukene fri han kan ta i forbindelse med fødselen (derfor MÅ han jobbe, og jeg må ta ansvaret alene hjemme). Her er det også far som tjener mest, men vi lider ingen nød, absolutt ikke.

Jeg syns det er supert at far nå faktisk kan KREVE lønn for ti uker, for det finnes mange vanskelige sjefer, jeg er overbevist om at det ikke bare er min mann som sliter med den problemstillingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...