Gå til innhold

Når bytter man til stor seng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi sliter litt med en klatremus på 17 mnd.. Han har allerede klart å klatre ut av sprinkelsengen (riktignok med et brak og påfølgende hyyyyling), men han lærer ikke..

Så nå tenker mor at kanskje hun rett og slett skal la gutten "få lov" å klatre ut av en mer egnet seng.. MEN en stor seng (90x200) blir ALT for stort for en liten gutt som er 87 cm lang...

Er Junior-seng greit, eller bør vi bare kjøpe den alt for store sengen til den alt for lille mannen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har (heldigvis) ikke en klatremus, så vi ventet til like etter hun hadde fulgt to år. Da hun byttet seng, gikk det to uker før det gikk opp for henne at hun faktisk klatre ut og vandre avgårde på kveldstid, he he...

Vi valgte en barneseng som kan vokse med henne og bli 200 etterhvert. Den er deilig og bred, men tar liten plass på rommet når ingen av endene er slått ned. Ser for meg at hun kan ha den sånn en god stund til. Hun bruker sengehest fremdeles, men det er bare fordi hun liker å krølle seg opp i hjørnene og pleier å trille på gulvet uten sengehest.

Sengen heter Vikare fra IKEA, se her http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80032587

Karosnuppa har hvit seng og er VELDIG fornøyd! Det pleier å finnes mange brukte av typen til salgs på finn.no også :)

Skrevet

Vi har også Vikare og har begynt med den siste dagene. Og det er så stas og morsomt:-)

Du kan lese en tråd lenger ned som forteller om første kvelden;-D Artig sak!

Frøkna her er 2 1/2 og har klatret ut og inn av sprinkelsengen lenge. Det er tross alt mindre knall og fall med en juniorseng enn de høye kantene på sprinkelsengen:-)

Og så er de så søøøøte når de får helt ordentlig liten egen seng:-)))

Skrevet

Med Storebror byttet vi når han var drøyt 2 år, da kjøpte vi juniorseng.

Og den sover han i enda, nå er han 6år:-)

Men Knerten er 2 år og 8 mnd, og han ligger visst i sprinkelseng ennå.

Han har ikke knekt koden for å klatre over, er mye bedre å ROPE på mamma:-)

Så inntil videre ligger han fint der, men innen jul blir det nok juniorseng på han også.

Jeg har nå sett på det slik at juniorsengen sover de i en stund, Storebror kan fint ha den et eller to år til. Og da synes jeg han kan få ny, stor seng. Som skal vare noen år. De blir liksom litt slitt uansett.

Lykke til med ny seng etterhvert:-)

Skrevet

He he, godt ikke Reveenka er her i dag... Ser at jeg skrev at min håpefulle visstnok hadde fulgt 2 år, ikke fylt.... Hmmmm. jeg var nok langt nedi kaffekruset da, ja :)

Skrevet

Tror det er veldig individuelt! Yngste og eldste skiftet rundt 2 år, mellomste rundt 3. Siste skiftet her for noen uker siden og det var nesten litt vemodig - rart at sprinkelsengperioden er over...

Prøvde faktisk å kjøpe Vikare vi også, men den er visst på vei ut - finnes nå bare i furuutgaven og siden mellomste har den i hvit allerede så furu var uaktuelt siden de sover på samme rom og mor ikke gidder å male(...), ble det en annen hvit i stedet. Veldig søt med sauer på hodegjerdet fra Ikea, men ikke så god&bred og ikke til å vokse i (er 70x160). Fant vel egentlig raskt ut at den ikke var så god som Vikare så nå har det vært harde forhandlinger på hjemmebane og mellomste har ofret seg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...