Gå til innhold

Barnehage eller ikke barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror ting er så enkelt:

Noen foreldre er gode foreldre enten barnet går i barnehage eller de har barnet hjemme.

Noen foreldre er dårlige foreldre enten barnet går i barnehage eller de har barnet hjemme.

Derfor tror jeg det er ekstra viktig med barnehage for de som har "dårlige" foreldre..

Derfor handler det ikke om barnehage eller ikke barnehage.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hvorfor er de dårlige foreldre? Hvorfor fikk de barn? Hva er vitsen? Kan de ikke skjerpe seg?

Skrevet

Jeg er Hi.

I en perfekt verden er jeg jo enig med deg. Men det er ofte folk som ikke har evnen til å skjerpe seg. Og klart de burde jo ikke hatt barn, men hvem skal sette de grensene? Det nytter jo ikke å lage et forum her inne om at så og så dårlige foreldre ikke bør få barn. Det vet jo alle, men det er jo ikke noe man kan gjøre med det. Skal vi tvangssterilisere visse typer mennesker. Lage en nemd som bestemmer om du får lov å lage barn etc. Hvor går grensen for dårlige foreldre?

Ofte vil jo de med problemer ikke se problemen sine!

Skrevet

Hvorfor er alle så imot barnehage???

En barnehage er jo et trygt sted å være. Jeg mener at barn som ikke er et år ikke burde være i bhg, fordi de ikke har særlig utbytte av det, og fordi de trenger den trygge stabile tilværelsen hjemme det første året. MEN, jeg dømmer ikke folk som ikke har mulighet til å være hjemme med barnet et helt år. Det er ikke alle situajsoner som kan diskuter opp og i mente, for noen bare KAN IKKE. Og sånn er det bare. Det er ikke alle som kan velge akkurat der.

Men at barn ikke skal i bhg i det hele tatt er jo bare tull. Alle barn har godt av å være sammen med andre barn og få sosial trening. Og en bhg-hverdag inneholder MYE bra, så barn har absolutt godt av å være der, de utvikler seg der!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...