Gå til innhold

bare lurer på noen småtterier..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sluttet å sterilisere flaskene..men steriliserer fortsatt smokkene til flaskene..er det nødvendig?? Snuppa er 4 mnd.

Og så en annen ting..Jeg lager ferdig 2 flasker med mme på kvelden av kokt avkjølt vann blandet med pulver og setter de i kjøleskapet for å så varme de opp i mikroen på natta når snuppa våkner..er det dumt???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kokte bare de første ukene jeg. Nå er hun 2mnd og noen dager og har ikke kokt på en stund. Oppvaskmaskinen holder da i massevis, men noe er selvfølgelig mer hysterisk enn andre og koker til de flytter hjemifra, ha ha ha.

Når det gjelder oppvarminga så hadde jeg heller varmet i vannbad. Da blir det jevnere varmt, samt at ingen av de gode stoffene risikeres å bli ødelagt. Tar ikke stort lengre tid hvis dere har vannkoker.

Skrevet

Tenkte mere om det var dumt at jeg blandet flaskene på forhånd..Rister godt å prøvesmaker før jeg gir til snuppa..Varmer bare sånn at det er lunka

Skrevet

Det kan jeg ikke hjelpe deg med dessverre siden jeg bare gir pumpet mm.

Men jeg tror personlig at jeg bare hadde hatt ferdig kokt vann i riktig mengde klar på flasken og ristet i pulveret når den skal gis. Slikt skal vel egentlig ikke varmes opp 2 ganger vel

Skrevet

Du kan trygt lage opp mme for ett døgn av gangen og ha i kjøleskapet og så varme etter behov. Microen funker best synes jeg, jeg rister jo selvsagt flaska godt sånn at alt er like varmt-ikke noe problem.

Og her i Norge med så god vannkvalitet er det ikke nødvendig å koke vannet lenger, eller sterilisere...bare vaskes og skylles godt ;)

Skrevet

Varmer det ikke 2 ganger..Koker opp vannet en gang så avkjøler jeg det. Når jeg blander for kvelden så varmer jeg det ikke opp igjen..bare heller i flasker og blander mme pulveret.

Det må vel gå greit iom at det blir drukket opp innen 5 på morran..Den 3 flaska blander jeg først når hun skal ha mat igjen

Skrevet

ja men da skal jeg gjøre det med god samvittighet..

man blir så usikker på alt mulig når man får så mye forskjellig info hele tiden, det gjelder alt som har med baby og barn og gjøre i grunn

Men nå har jeg lært å følge hjertet og gjøre det som fungerer best for meg og den lille :)

Skrevet

Ville ikke blanda ferdig slik du gjør nei...steriliserte flaskene hele flaskeperioda....men jeg er microbehysteriker og har lest litt for mye microbiologi tror jeg..hehe

Du bør i hvertfall vaske flaskene i oppvaksmaskin på 70grader....hjelper lite å koke bare smokkene, er like mye bakterier nede i flaska som på smokken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...