Gå til innhold

er så irriert på bhg... (ang bekledning)

Anbefalte innlegg

Skrevet

i går da j henta dattera mi var de ute, da hadde hun på seg ullundertøy (som jeg tok på hjemme på morgenen) og joggebukse+hettejakka (som jeg også tok på henne hjemme) og sa hadde de i bhg tatt på henne en ull fleecedress og så regnjakke og regnbukse. De hadde IKKE tatt av henne bomullstøyet, bare tredd den ullfleecedressen utenpå. Hva er vitsen med det? når bomull blir mellomlag...åhhhh, er så irritert... Og de informerer oss hele tida hvor viktig det er med riktig tøy. både ull og fleece og så klarer de ikke å kle på riktig selv (selvom jeg har masse ull og fleece i bhg)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, ull underst, så bomull så fleece.. Mulig jeg ikke er en påkledningsguru, men det høres iallefall ikke ut som noe å ta på vei for.. Ville brukt energi på noe annet ja..

Skrevet

Er dette noe som skjer konsekvent, eller har det skjedd kun denne ene gangen? Det kan gjerne gå litt fort i svingene under påkledning, og noen ganger er det kanskje vikarer der som ikke helt vet hva hver enkelt unge skal ha på seg. Hvis det er kun denne ene gangen, så synes jeg ikke du har så mye grunn til å være "så irritert", men er det en vane at det er slik, så kan du si ifra på en ordentlig måte at de må ta av bomullsklærne før de har på ull/fleece.

Skrevet

Jeg bruker å være ganske nøye med påkledning, syns at riktige klær til riktig vær er veldig viktig!

Men jeg har aldri hørt noe om at hele poenget med ull og fleece er vekk hvis det er et lag bomull mellom... Hva er grunnen til det?

Hvis du ikke syns de kler barnet ditt riktig i barnehagen, så ville jeg bare sagt fra neste gang du leverer at de skal bytte ut bomullsklærne med fleecedressen -da gjør de vel sikkert det? Mye bedre å si fra med èn gang enn å gå og irritere seg!:)

Skrevet

Har du tenkt på hvor mange barn som er på en avd i bhg??? Om de ansatte sku først tatt av alle ungene ett lag med klær for så å ta på ett annet hadde de brukt unødvendig mye tid synest jeg ( og ja jeg jobber i bhg og vet hvor hektisk det kan være i på/av klednings situasjoner, ungene blir utålmodige og grinete om det går for lang tid).

Så jeg foreslår at du evt dropper bomullstøy om du vil ha det på din måte :)

Skrevet

Jeg forstår heller ikke helt hvorfor du irriterer deg over det. Er det virkelig så kaldt der som du bor at barna trenger så masse klær? Vi bor i fjellet på en kald plass og mine barn hadde svetta villt i alle de klærne på høsten. Hva kler du barna i når det virkelig er kaldt da?

Du kan jo også som nevnt bare snakke med dem i bhg, og er det et problem for dem så kan du jo bare sende henne i de "rette klærne"

Skrevet

Vi er kanskje heldige vi da, for i vår bhg tar de alltid av buksene og evt. genser før de setter på "mellomlaget" under dress/regntøy.

Bomull eller ikke får bli opp til den enkelte, men fire lag høres både klumpete og svett ut, synes jeg.

Skrevet

Men moota, er ikke nettopp det en av tingene HI reagerer på da? At barnet hadde på seg så masse, hele fire lag?

Mulig jeg misforstår her, men...

Skrevet

Jeg leser det som at hun er irritert fordi de sendte henne ut med et lag bomull i midten, da det forringer kvaliteten på ull og fleece og hindrer luft og fukt-transporten mellom kleslagene. Ikke at barnet hadde for mye klær på.

Skrevet

Kommer jo helt an på bemanningen i bhg... men vil si dere er heldige om personalet har tid til slike ting. Sku vi gjort det hadde de siste ungene ut fått altfor liten tid ute før det bar inn igjen...

Nyt det :)

Skrevet

Jeg mener nå det er barnehagens oppgave å kle barna riktig jeg da. De tar av barna i vår barnehage bukse og genser før de har på ull under dressen. For det blir jo så klumpete!

I den gamle barnehagen gjorde de det samme. Og det gjør de i den nye også. Så for oss er det en selvfølge at de kler barna "riktig". Med ull som mellomlag under dressen, og ikke masse andre klær fordi de har det travelt.

Skrevet

Hadde de overkledd henne eller kledd henne for lite, ja da hadde jeg reagert selv hvis det var min datter.

Men om det bruker ull eller bomull først eller sist osv..herregud, kansje du bør finne på noe annet å tenke på?!????!

Skrevet

yret mamma ok hvis det er det hun reagerer på forstår jeg hennes frustrasjon.

Jeg mener også at det er bhg sin oppgave å kle barna riktig etter været.

De er kjempeflinke der som mine barn går, men noen ganger er vi litt uenige om hva som er riktig bekledning. Noen ansatte er frysne,mens andre er varme. Tror de kler barna litt etter det.

Skrevet

Hadde ikke kledd min unge sånn. Men tross alt et luksusproblem man ikke trenger å gå i taket av. Rett borte i Russland nå sitter det unger uten takly med tynne og fillete klær. De vet antagelig ikke hva ull er.

Så kom ned på jorda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...