erteposen + 4 Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 Gummistøvler må en jo nesten ha. Cherrox trenger en ofte på vestlandet der slapsen ofte er heftig og en trenger et bytte til vintersko som uansett sjelden tåler flere turer ut pr dag i slaps. På østlandet klarte vi oss fint med gore tex og gummistøvler
Raych Skrevet 9. oktober 2008 #3 Skrevet 9. oktober 2008 Det kommer litt an på hvor i landet du bor vil jeg si. Vi bor ved kysten i Trøndelag og her har vi bruk for alle tre støvle- /skoparene.
Gidder ikke! Skrevet 9. oktober 2008 #4 Skrevet 9. oktober 2008 Her i Oslo er det ihvertfall lurt. Støvler, fordi det er en selvfølgelighet på sommer og tidlig høst. Så er det en lang periode med kulde, ruskevær og masse sørpe og slaps, da er cherrox et must. Og hvis vi er heldige å få LITT ordentlig vinter med perfekt snø og vinterdekte veier, må man jo nesten ha goretex. Cherrox blir fort for kaldt i snø.
Skravlefruen med huleboer Skrevet 9. oktober 2008 #5 Skrevet 9. oktober 2008 Kommer hetl an på vhor i landet du bor, og hvor gammel barnet ditt er - samt om det går i barnehage. Vi har igjennom sommeren brukt joggesko og støvler, mot høsten tenkte jeg det kunne være greit med "høstsko" (litt kraftigere enn joggesko og goretex). Disse har vørt kjekk å ha en liten stund nå, men de passer dårlig i barnehagen siden de ikke holder tett når man velger å "bade" i sølepyttene ;-) Dessuten blir de veldig skitne i sanden, og er kanskje bedre å bruke som "butikk"/"rusletur"- sko hjemme ?!? Egentlig ett unødvendig kjøp spør du meg :-) Mot senhøsten nå og vinteren - har vi kjøpt cherrox (som brukes i stedet for støvler) og vintersko (goretex) på kalde - men ikke fullt så våte dager. Cherrox blir for kalde dersom det er under -5 kuldegrader ute. Så mitt tips er å droppe "høstskoene" og heller gå for gode cherrox (supre på økonomisko til 179,-) og vintersko som har godt fôr og goretex :-)
digger Skrevet 9. oktober 2008 #6 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg har gummistøvler og Gore-tex. Fikk beskjed av dama i skobutikken at Cherox ikke var nødvendig hvis en har Gore-tex da disse også er vanntette. I tillegg puster de og hvis de blir skitne tar jeg de under springen og koster av møkka. Liker ikke tette sko, blir så klam på bena.
Alenemamma :) Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 9. oktober 2008 vi bor i bergen hehe og barnet mitt er 14 mnd og skal begynne i bhg snart håper jeg:) vi har allerede kjøpt ecco goretex. så jeg burde kjøpe et par cherrox også? og støvler er vell noe man må ha unasett? har jeg forstått det riktig?:Dhehe
Skravlefruen med huleboer Skrevet 9. oktober 2008 #8 Skrevet 9. oktober 2008 Vi bor også i Bergen - og da anbefaler jeg sterkt at du kjøper cherrox. De er geniale på sånne slapsedager vi har så mange av i løpet av vinteren - det er jo ikke sååå mange dager med veldig kulde her :-) Bare gjentar det jeg skriv i sted: Økonomisko har veldig fine og deilige cehrrox til 179,-, i mine øyne får du mye for pengene. De selger også på Barnas Hus - men de koster 379,- Samt viking sine (som også er veldig gode) til 399,-
Sasiemta ♀ ♀ ♂ Skrevet 9. oktober 2008 #9 Skrevet 9. oktober 2008 Ikke kjøp cherroxene på økonomisko... Billige, ja... Men du får myyye mer igjen for det med Viking sine. Dyrere ja, men myyyyye bedre!! Jobber i bhg selv, og har vært men på litt av hvert når det kommer til cherrox. De fleste er trange over vrista og vanskelige å få på. Har selv alltid hatt Viking sine til eldstefrøkna, og kommer til å fortsette med det. *min mening*
SusieQ Skrevet 9. oktober 2008 #10 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg har nettopp kjøpt et par Sorel sko og håper at de kan fungere både som cherrox og vintersko....
Sasiemta ♀ ♀ ♂ Skrevet 9. oktober 2008 #11 Skrevet 9. oktober 2008 Vet du, nå som det begynner å bli såpass kaldt ute, trenger du ikke støvler... Er det litt varmere en dag, kan du heller bare ha en tynn sokk i cherroxene.
Kamomille Skrevet 9. oktober 2008 #12 Skrevet 9. oktober 2008 Vi bor på indre østland, og her har ungene gummistøvler Cherrox Gore-tex Kamik Har definitivt bruk for alle 4 variantene. Vi er da ute i all slags vær!
mamma som studerer internett Skrevet 9. oktober 2008 #13 Skrevet 9. oktober 2008 enig der. Spesielt på små barn er ofte cherrox tung og vanskelig, og en får det en betaler for. En ide er jo ofte å spørre i bhg. Bor også i bergen
Skravlefruen med huleboer Skrevet 9. oktober 2008 #14 Skrevet 9. oktober 2008 Har du prøvd/sett årets modell på økonommisko? Minsten har veldig brei fot. Vi får blant annet ikke foten hans ned i andre cherrox enn viking sine - og selvfølgelig økonomisko sine :-) Mulig man får mer igjen for pengene ved å kjøpe viking sine (kan ikke uttale meg - siden jeg ikke har prøvd disse ute), men økonomisko sine er iallefall ikke trange over vristen og vanskleige å få på - da hadde garantert ikke minsten fått dem på seg :-) *forsvarstale komplett* hihi
Skravlefruen med huleboer Skrevet 9. oktober 2008 #15 Skrevet 9. oktober 2008 Sorel skoene kom visstnok veldig dårlig ut i test pga dårlig varmeisolering.
Kamomille Skrevet 9. oktober 2008 #16 Skrevet 9. oktober 2008 sorel er vel altfor varme til å fungere både som cherrox og som gode vintersko??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå