Gå til innhold

Er det noen andre her som er litt skeptiske til Fluor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen andre her som er litt skeptiske til Fluor?

Eller er jeg den eneste som ikke liker tanken på å stappe dette inn i et lite barn.

Jeg vokste opp uten Fluor (foreldre som passet på tennene mine) og har akkurat like gode tenner som andre.

Vet at det er forskjell på tenner, men.....

Er det nå helt krise om et barn har et hull og to før de er 18.

Det kan vi jo gjøre noe med og de vil fortsatt ha tenner når de er 80.

I dag sitter folk å skryter veldig av at ungen min har ikke hatt hull etc.

Flott det, men er det ingen som setter spørsmålstegn med Fluror lenger. + Det går an å ha null hull uten fluor også.

En gang hørte jeg en tannlege på fjernsynet si at det tristeste hun så var barn med hull i tennene. Da kan ikke hun ha sett mye?

På 60-tallet hadde de fleste et hull og to. Ser ikke annet enn at de fleste har tenner i dag også. Dette er jo noe vi kan gjøre noe med.

Men Fluoren kan ha langtidsvirkninger på noen barn.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jo ikke det samme å pusse tenner på et barn som vi gjør på oss selv..

Barna spytter gjerne ut tannkremen før de er halvferdige, og gjerne svelger det osv, så fluor kan være bra for å være helt sikker på at tennene får det de trenger.

Skrevet

Hvorfor være skeptisk til fluor?

Skrevet

Barn med normalt friske tenner trenger ikke bruke flourtabeletter hvertfall. Kun barn som har problemer med hull med ofte hull i tennene.

Skrevet

Ja jeg er skeptisk til overdreven fluorbruk.

Skrevet

I dagens "USA" (ja, for vi begynner å ligne mer og mer på USA) så er det faktisk aaaaltfor mye godterispising osv, så det fins maaaange barn som absolutt trenger fluor!

Skrevet

Ja er veldig skeptisk, moren min er utdanna kjemiker og hun ga meg aldri flour. Det skal ikke barna mine heller. Pusse tenner 2 ganger om dagen er like bra. Hadde ingen hull når jeg var liten.

Skrevet

Jeg hadde mye hull i tennene når jeg var liten enda vi pusset jevnt og trutt. Jeg gir sønnen min fluortabletter i tillegg til tannpussen i tilfelle han skal være arvelig belastet med mine dårlige tenner ;-)

Skrevet

Kanskje du som forelder skulle heller gi dem litt mindre snop da?

Har du ikke tenkt den tanken?

Skrevet

Jeg fikk fluor hver eneste dag som liten, min venninne fikk ikke, moren hennes var imot fluortabletter, hun pusset tennene to ganger om dagen, det gjorde jeg også.

Min venninne hadde masse hull allerede som barn.

Jeg hadde ingen, og har fortsatt ingen i en alder av 28 år.

Skrevet

Ja, men gjør det noe om hun har hatt noen hull?

Det kan fikses. Det er lettere å fikse noen hull enn å få kreft.

Skrevet

Kjære HI, du motsier deg selv! du sier at fluor ikke er bra, men hvorfor tror du folk på 60-tallet hadde mye hull i tennene i forhold til i dag da??? PLING PLING fluor kanskje?????

Skrevet

Klart det er fluoren. Det vet jo alle.

Det jeg prøvde å si at det kanskje er bedre med 5 hull enn en lantidsvirkning vi ikke kjenner.

Om jeg får 10 hull i løpet av livet så er jo det en smal sak og ordne.

Skrevet

Er skeptisk til fluor, aspartham, radon og farging av hår under svangerskap... Bruker heller ikke paracet hvis jeg kan klare meg uten... Vet at det er å gå imot strømmen og at man lett blir puttet i kategorien "hysterisk".

Mitt liv mine valg. :)

Skrevet

Vi som er født på 60-tallet er første generasjon fluorbrukere.

Det er ennå for tidlig å si at "langtidsskader" ikke kan komme.

Skrevet

Bruker ikke fluor til tuppeline her, rett og slett fordi hun får nok gjennom tannpuss og drikkevann.

Ingen som finner det merkverdig at flour brukes svært skjeldent til barn i Sverige for eksempel?

Dessuten er fluor kun bra for tennene, det er ikke bra for resten av kroppen.

Skrevet

Ja, jeg er også skeptisk. Jeg har lest en del om skadelige virkninger på kroppen. Ja, det er sikkert bra for tennene. Men tannleger har jo særdeles liten kunnskap om effekten på resten av kroppen.

Jeg kuttet ut fluor til meg og snuppa en periode. I den perioden foretok jeg amalgamsanering, og var hos tannlegen hver måned pga det. Og fra en tannlegetime til en annen hadde jeg fått hull. Og det skjedde samtidig med at jeg sluttet med fluor. Resultat: jeg begynte med fluor til meg og jenta mi igjen. Men hun får ikke fluortabletter, da. Jeg har også lest at det i dag ikke anbefales å gi fluortabletter i tillegg til fluor tannkrem.

Jeg er vel ikke videre glad for at tannkremen til barn inneholder kunstig søtning, heller.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...