Mammasgull 03_,09 og_10 Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 Var på privat UL idag, uke 26. Bestilte fordi jeg var litt bekymret.. Har ennå ikke lagt på meg noe, og har veldig lavt SF-mål(synes jeg selv ihvertfall). SF-mål uke 26, 20 cm.. Er jo i grenseland i forhold til normalen på helsekortet:( Gynekologen målte ungen, fikk vekstavvik på 10-20% i forhold til normalen, og skulle sende henvisning til UL på det lokale sykehuset.. Hva kan det skyldes? Kan det være noe galt??? Noen som vet noe om sånt?
birrisj05.02.09 Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 Trenger ikke være noe farlig.. røyker du? Da kan fostrene bli litt mindre f.eks..
Mammasgull 03_,09 og_10 Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. oktober 2008 Prøver å slutte å røyke, er nede på 5 pr dag nå.. Men gynekologen nevnte ikke noe om røykingen i det heletatt. Hun virket veldig usikker, og ville ikke si stort etter at hun skrev henvisningen..
jejeje Skrevet 9. oktober 2008 #4 Skrevet 9. oktober 2008 Rundt uke 30 i mitt første svangerskap var datteren min - 12 prosent. Jeg røyker ikke. Men alt var bra. Hun var 3030 og 47 cm når hun ble født.
Mammasgull 03_,09 og_10 Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. oktober 2008 Det var litt betryggende å høre:)
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #6 Skrevet 9. oktober 2008 Hei! Jeg har også vært på ul med lillejenta mi, uke 26+5. Fikk beskjed om at det slettes ikke er noen tungvekter der inne, hun er lita og lett, men feiler ingenting! De sjekka alt veldig godt, hjertet, nyrene, hjernen, magen og armer og bein! Er -2 kg på vekta enda selv, uke 27 nå... Men husk, disse små er jo i bunn og grunn akkurat som oss store - helt forskjellige! Noen er små, noen store, tykke, tynne og midt i mellom Trenger absolutt ikke bety at noe som helst er galt, men fryktelig godt å få det bekreftet på ny ul på sykehuset ditt! Det går nok veldig fint skal du se, og det er jo lang tid igjen som den lille der inne kan vokse seg stor og sterk på Er jo ikke størrelsen det kommer an på heller, normal vekt er jo fra 2500g - er jo en grunn til det! Masse lykke til - du skal se den lille er helt nydelig og fantastisk, uansett størrelse og behov!
Mammasgull 03_,09 og_10 Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 9. oktober 2008 Hva er SF-målet ditt på da anonym?.. Mitt er i grenseland, 20 cm i uke 26.. Så litt bekymret for at det er så lavt i tillegg..
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 9. oktober 2008 #8 Skrevet 9. oktober 2008 Har ikke fått målt det siden uke 23... Har ikke ny jm time før uke 30 - bekymrer meg litt for det, syntes det er lenge!! Var ikke meninga å være anonym forresten, kom borti knappen Men har hørt mange som har hatt lavt sf mål som har fått normale, og store barn - og omvendt! Søstra mi fikk beskjed om en stur unge, og endte opp med en liten pjokk på knappe 3200! Men vil gjerne lære meg å måle sf selv da, så fortell gjerne hvordan jeg gjør det... Skjønner ikke helt hvor langt opp jeg skal måle!? Var hos legen i dag, på sykehuset, og han trodde jeg hadde født fordi magen var så liten... Hjelper ikke helt på psyken kjenner jeg, iallefall ikke siden tulla har en rolig dag! Men så henne jo på ul for noen dager siden, så hun har det nok fortreffelig Hilsen "Anonym 15.02"
Mammasgull 03_,09 og_10 Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 9. oktober 2008 Usikker på hvordan man skal måle selv.. Måler vel opp til kanten/toppen av livmoren, så om du kjenner hvor den slutter, kan du jo prøve å måle selv:) Skjønner at det ikke hjelper på psyken ja, men hun har det nåkk fint:) Fikk beskjed om at det tok ihvertfall 2 uker før jeg skulle på UL igjen, de ville visst ikke sammenligne mål som var tatt tettere enn 2 uker.. Så må vel bare leve i uvissthet til da..
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 9. oktober 2008 #10 Skrevet 9. oktober 2008 Kjedlig da... Er ikke så greit, man blir jo så fryktelig bekymret for de små i magen!! Er det ikke det ene, så er det det andre... Men, vi får satse på at vi blir engasjerte mødre om en stund, er jammen ikke så lenge igjen Men den lille i magen din har det nok helt fint skal du se, men blir nok veldig godt og få det bekreftet!! Skal sende avgårde noen gode tanker jeg, og krysse fingrene for den lille i magen din! Lykke til
Mammasgull 03_,09 og_10 Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter #11 Skrevet 9. oktober 2008 Ja,blir fryktelig bekymret:s Men nesten verre for samboeren tror jeg.. Han skjønner jo ingen ting, går å bekymrer seg, og spør meg hva som skjer og hvorfor.. Blir litt frustrert når jeg ikke har noe skikkelig svar på det stakkar:( Tusen takk:) Klem:)
Mamma til gutt og jente:) Skrevet 9. oktober 2008 #12 Skrevet 9. oktober 2008 Hei! Har du vært hos fastlegen din da? Kan du ha tegn på svangerskapsforgiftning? Det kan gi veksthemming. Hvis du ikke vokser som normalt bør jo legen følge deg opp tett og måle blodtrykk og sjekke urin med tanke på svangerskapsforgitning..
toa med 2 jenter og spire:) Skrevet 9. oktober 2008 #13 Skrevet 9. oktober 2008 da er det jo på grunn av røykinga da.du skulle ha slutta for lenge siden da.har vært over målene hver gang.
toa med 2 jenter og spire:) Skrevet 9. oktober 2008 #14 Skrevet 9. oktober 2008 26 i uke 25 her:)går vel greit.baredu kjenner liv og sånn daog det kan jo forandre seg fort de siste ukene da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå