Gå til innhold

konklusjonen er som følger..

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi som har

*vært frisk i svangerskapet

*født naturlig

*fått til amminga

burde passe på hva vi sier...å for all del ikke antyde at vi har gjort noe positivt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

å forresten så var vi bare heldig, og hadde flaks...

Skrevet

Jess, det er vel omtrent riktig. Siden verken det å være frisk, føde naturlig eller få til å amme er noe man alltid kan velge å gjøre. Du har nemlig ikke gjort noe positivt ved å være frisk, du har bare vært frisk. Men du kan skryte av flaks, da. Jeg kunne synge også i hele svangerskapet, skryter vanligvis ikke av det heller.

Skrevet

Man skal passe seg for å være stolt over hva man har fått til, slik at man ikke støter de som ikke klarer å stå for at de valgte eller ikke fikk til å gjøre det slik.

Jeg tror det har med å gjøre hva man velger å ta til seg.

Skrevet

Prøver du å skafe deg sympati ved å gjøre deg til martyr? Ser sånn ut pga måten du ordlegger deg på...

Skrevet

Ok? har ikke de andre gjordt noe positivt da?

Jeg har ikke fått med meg den diskusjonen eller hva som har skjedd for at du føler at du ikke kan antyde at du har gjordt noe positivt, men alle graviditeter, fødsler unger og amming er veldig forskjellig fra person til person. Så lenge du som mor hele tiden prøver å gjøre ditt beste for barnet ditt, er du en super mor selv om du har ammet eller ikke ammet (og alle de andre tinga du nevnte). Det blir for dumt å ta seg nær av hva andre mener om alt mulig rart, du kan aldri bli perfekt i alles øyne uansett! det er rett og slett heeeelt umulig!

Skrevet

Hva i faen mener du egentlig med dette innlegget, Anne-B? Tror du noen velger sykdom????? Makan til frekkhet!

Skrevet

Vi kan være fornøyd med oss selv, men ikke dømme andre.

En kombinasjon av å være "flink" og heldig.

Har du for smalt bekken, kan du være så flink du bare vil: Uten keisersnitt dør du. Feks.

Ikke vær bitter på de som ikke orket å jobbe helt ut, de fleste ville nok være på jobb, kanskje arbeidsgiver ikke la til rette.

De som fikk keisersnitt ville kanskje også helst ha født. Ei venninne av meg hadde baby som lå på tvers like før fødsel. Hun ble veldig glad når han snudde seg, og hun kunne føde naturlig.

De aller fleste vil amme, og det er sårt når noen antydet at de ikke gjorde nok. For meg kom det lett etterhvert, jeg vet ikke om jeg hadde orket å slite i mange måneder.

Skrevet

Å HERRE MIN SKAPER!!

Du kjære HI, hva positivt har du gjort da, som ikke vi andre som er

*syke i svangerskapet

*ikke født naturlig

*ikke fått til amming

??

Skrevet

Dere skal få være stolte dere bare vil :-)

Alle må passe hva man sier, det er greit å være fornøyd med egen innsats og de valgene man har tatt, men man skal uansett ikke snakke nedsettende om andres valg.

Selv fikk jeg ikke til amminga, men jeg er da ikke bitter av den grunn, synes det er bare er flott at "alle" andre gjør det :-)

Når folk derimot sier at jeg ikke prøvde nok, da blir jeg forbanna.

Skrevet

"Født naturlig" - hva vil det si?

Jeg fødte også "naturlig" selv om jeg fikk litt lystgass på slutten. Jeg er stolt likevel, og synes jeg tross alt taklet fødselen bra.

Jeg var ikke frisk i svangerskapet, men var likevel ikke sykemeldt en dag. Jeg er faktisk stolt fordi jeg var både dårlig, men gikk på jobb likevel.

Ja, jeg fikk til ammingen. Men det er fordi jeg rett og slett er så lat at jeg ikke gidder å stå å koke opp flasker.

Skrevet

1. Du skal ikke tro du er noe.

2. Du skal ikke tro du er like meget som oss.

3. Du skal ikke tro du er klokere enn oss.

4. Du skal ikke innbille deg at du er bedre enn oss.

5. Du skal ikke tro du vet mer enn oss.

6. Du skal ikke tro du er mer enn oss.

7. Du skal ikke tro du duger til noe.

8. Du skal ikke le av oss.

9. Du skal ikke tro noen bryr seg om deg.

10. Du skal ikke tro du kan lære oss noe.

Skrevet

her begynner vi å nærme oss kjernen..

hvorfor i all verden må det være enten eller??

damn if you do and damn if you don`t!

jeg har aldri antydet at de som er:

*syke i svangerskapet

*ikke født naturlig

*ikke fått til amming

har gjort noe negativt..

det gjør en ikke til en dårlig mor eller noe i den retningen..

det er bare synn at de som har jobbet i svangerskapet osv. skal bli stemplet som skrytepaver..

Skrevet

Er det ikke å bruke jantelov å slenge frem janteloven som argument også?... Jeg ser at noen stadig prøver å anklage folk for bruk av jantelov her inne. Det i seg selv kan være like mye jantelov!...

Skrevet

Janteloven er en selvmotsigelse i seg selv. For å ha noen som kan definere en jantelov, må man også ha noen som definerer seg selv som bedre enn alle andre, som tror de er noe etc.

Den sier nok mer om aspekter ved mennesket selv, ikke hvordan samfunn fungerer. Det beste ryktet har en hos seg selv.

Skrevet

Den er helt grei den, Småsporvinj. Men noen på forumet har det med å henge opp den loven i hytt og pine og bruke det som debattargument (det har vært en del anonyme som gjør det). Akkurat som de blir bedre folk av den grunn, ha-ha. Det i seg selv er jo en total sevmotsigelse...

Skrevet

nei det er jo feil, helt enig.

Det var et godt poeng du! Hvorfor sa du ikke bare det med en gang da!

Men jeg har aldri ment at de var skrytepaver. Men at folk generelt ser opp til dem, og forhøyer dem, gir dem status.

Og vet at enkelte kvinner har sagt de er stolte over å ha jobbet hele svangerskapet, men det er jo ingen prestasjon å være stolt over så lenge hun var frisk nok til det. Da er det jo slik det burde være. Ikke noe ekstra hipp hurra så flink hun var!

Det er disse jeg "angriper", skjønner du...

Jeg tror i grunn vi er enige, vi bare ser det fra litt ulike vinkler...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...