moota m storebror&lillebror Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg bruker det veldig sjelden. Bruker det vel 3-4 ganger i året. Til bursdager. En sjelden gang ellers.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 Bruker det også til bursdager. Så kan vi bruke det til søndags besøk også. Syntes det er greit å bruke det. Er jo derfor vi har det, men bruker det jo til fint da, ikke til hverdag. Blir ikke så mye i julen heller da bruker vi mest jule servicet.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 9. oktober 2008 #3 Skrevet 9. oktober 2008 Bruker det når vi ha middagsbesøk på søndager, eller annen "fin" middag. Bruker det også i jula, da vi ikke ha julebesøk. Prøver å få brukt det mye ettersomvi har det,men ikke til hverdags.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 9. oktober 2008 #4 Skrevet 9. oktober 2008 Har bare juleserviset som er finserviset vårt. Det bruker vi fra 1. søndag i advent, eller 1 desember, og til julepynten pakkes bort i januar.
Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #5 Skrevet 9. oktober 2008 Flotte serviser, kopper, serveringsfat o.l er egentlig noe jeg er veldig opptatt av. Jeg bare må ha serviser og spesielt glass av skikkelig kvalitet og kan derfor ikke kalle noe av de for bestemte finserviser. Og jeg er ikke redd for å bruke de, er jeg i den rette stemningen kan jeg dekke opp et flott festbord på en helt vanlig mandag. Sprøtt kanskje, men synes det er kjempegøy.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 9. oktober 2008 #6 Skrevet 9. oktober 2008 bruker det når vi har gjester og selskaper, blir noe i løpet av ett år det:)
piano♫ Skrevet 9. oktober 2008 #7 Skrevet 9. oktober 2008 Stort sett hver søndag. Ungene elsker det når vi dekker opp til søndagsmiddag, spiser i stua (spisestua), tenner masse stearinlys, setter på musikk og koser oss. ...og når vi får gjester på besøk, har selskaper og i høytider.
~~DoraDora~~ Skrevet 9. oktober 2008 #8 Skrevet 9. oktober 2008 Alltid når vi har middagsgjester eller kaffegjester, og når vi har gebursdager eller høytidsdager ...Bruker det med andre ord veldig ofte
solemio Skrevet 9. oktober 2008 #9 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg bruker det så ofte jeg kan. Syns det er dumt å eie noe fint og ikke bruke det. (sånn tenker jeg om det meste fine jeg har, selv om jeg sjeldent går i bunad, altså)
metaMORfose Skrevet 10. oktober 2008 #10 Skrevet 10. oktober 2008 Vi bruker det til spesielle anledninger, men egentlig så ofte som mulig når vi dekker til fest eller har gjester. Søndagsmiddager også, selv om vi ikke er noen søndagsmiddagfamilie! ))))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå