Gå til innhold

Er så lei, så lei...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei, mitt første innlegg her... Jeg er i 8. uke med midt andre barn , og jeg holder på å bli gal! Har vært sengeliggende de tre siste ukene, har tatt av fem kilo, eier ikke apetitt og klarer nesten ikke sitte oppreist eller å fordi det gir skikkelig ubehag og press i hele mageregionen. Har kastet en del opp, men ikke like mye som i forrige svangerskap som var for 9 år siden...

Jeg er som sagt temmelig lei hele situasjonen, for de fysiske plagene er kun en liten del av det...

Var sykemeldt i et år frem til juli i år, og pga dødsfall i meget nær familie hadde jeg tenkt å jobbe som vikar dette året-for å kunne disponere min egen tid bedre og ha god tid til min datter som mistet pappaen sin av kreft for et halvt år siden. Så ble jeg gravid, syk, kan ikke jobbe, har ikke rett på sykepenger, ikke krav på fødselspenger når den tid kommer, samboeren mister rett til pappapermisjon, og hvordan skal vi betjene et huslån på 16500,- mnd (foreløpig) med èn inntekt??

Er dypt, dypt fortvilet nå, og ser rett og slett ikke enden av tunnelen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Erica :)

Vet nesten ikke hva jeg skal si.....

Har ikke opplevd det samme som deg, så kan ikke akkurat si at jeg vet hvordan du har det.

Jeg er også åtte uker på vei med mitt andre barn, har termin 20.mai. Har vært sykemeldt nå i to uker på grunn av kvalme og har hatt blødning. Ble utrolig redd og bekymra, men alt var bra :)

Tror det er viktig at du tar det med ro og lytt til kroppen din. Kanskje lett å si, men prøv å tenke positivt! Tenk på det lille livet som vokser inni deg og som blir mer og mer en baby for hver dag som går. Som snart begynner å glede seg til å komme ut og få møte mamman og pappan sin :)

Den lille der inne merker om du er nedfor og lei deg den også.

Tenk på datteren din også, hun gleder seg vel til å bli storesøster...

Vei ikke om dette var det beste svaret du kunne få, men....

Prøv å tenke på det som kommer :)

Skrevet

Off førr en sitvasjon...

e jo ikke akkurat nåkka æ heller kan sett mæ inn i..

Men såm sagt så vil nok lillepia di glede sæ kjempemasse tell babyen kåmmer,å dåkker får nåkka positivt Å å tenke på...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...