Gå til innhold

Har alle doble sett av utetøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bærer regntøy og dress til og fra barnehagen daglig, fordi jeg ikke ser poenget med å holde to sett for at ett sett skal henge i barnehagen og ett sett skal henge hjemme. Men jeg blir jo klar over at vi er unntaket, og da lurer jeg på følgende, er det bare mine unger som er ute etter at vi er hjemme fra barnehagen, eller er det bar vi som er grådige og ikke vil handle doble sett av alt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kun ett av alt, utenom støvler. Er ikke gnien eller har lite penger, men ser bare ikke poenget med to av alt. Det er ikke så travelt å drasse med seg en ekstra dress hjem..

Skrevet

To av alt unntatt vinterstøvler. Jo mindre organisering som trengs i hverdagen jo bedre. Pluss at med arvesituasjonen samt alle byens loppemarked er det egt bare gummistøvler jeg faktisk må bruke særlig mye penger på å ha dobbelt.

Skrevet

Neeeida, vi har bare ett sett av alt.

Vi må jo likevel ta alt med oss hjem fra barnehagen før helgen, og da hadde den lille gangen vår blitt stappfull hvis vi hadde hatt dobbelt opp!!

Så er vi litt gniten også, ser ikke noe galt i å være det....

Skrevet

Nei, det har vi ikke nå lenger. Før sendte min mor gjerne en eller to ekstrasett, fordi hun mente vi trengte det. Søt dame, men det ble jo bare fullt i gangen hos oss. Nå har vi ett sett til hver, lar det henge i bhg til vanlig, og tar det som regel med hjem i helga.

Skrevet

Forøvrig leser jeg stadig "har alle doble sett av undertøy" og ser for meg dobbelt sett lokketruser i tjukk bomull til oppunder arma.

Skrevet

Nei. Jeg har et sett som jeg tar med meg hjem fra barnehage hver fredag. Det hadde sikkert vært enklere å ha to sett av alt, men det har jeg ikke råd til, eller rettere sagt, jeg gidder ikke å prioritere to sett av alt fremfor andre gøye ting. Det tror jeg verken jeg eller ungene hadde satt pris på.

Skrevet

PS: Er det "Lektor Doppler med tillegg" nå plutselig?

Skrevet

Du er her mindre enn meg, for det har stått siden i sommer. Og ja jeg er lektor med tillegg. Gratulerer til meg.

Skrevet

Jeg har 2 sett av aalt til de minste og enklt sett av alt til 9 åringen!!

Skrevet

Nei, det henger i barnehagen. mene, altså. Om været tilsir utedress, så har hun jo på seg dressen når vi går hjem fra barnehagen, og om det regner har hun jo på seg regndress hjem osv.

Skrevet

Jeg har bare et sett av alt. Sønnen min er i barnehagen 3 dager i uka, og vi er mye ute når vi er hjemme, så jeg syns det er greit å ta det med hit og dit etter behov. Dessuten gidder jeg ikke bruke dobbelt opp med penger så lenge jeg syns denne ordningen fungerer her hos oss.

Skrevet

vi har to sett av alt til begge barna, men kjøper alltid nøytral,slik at søsken kan arve det som fortsatt er brukbart.

har også brukt å kjøpe en orntlig dress + at dress nr 2 er en billigdress...

vi syns det funker greit:)

Skrevet

Vi har ett sett av alt og bærer. Jeg synes ikke gnien passer inn i denne sammenhengen for gutten har da ordentlige klær. Synes heller latskap og forbrukersamfunn passer bedre.

Skrevet

Jepp, doble sett, triple tidvis (går det hull på, kjøper jeg nytt, så lapper svigers, for hun synes jeg er så gørr lat, og vips...). Til barnehagebarn, altså. Og det koster, selv om jeg har til gode å være eier av reima-noe-som-helst, men det er verdt det. Bortskjemt? Kanskje. Det er uansett en prioriteringssak, på samme måte som vaskedame, au-pair, ferdigmiddag flere ganger i uka... Men jeg er en "gammel mor", med alt det innebærer; mer penger, mindre energi. -Og jeg trives godt med det. Ved nærmere ettertanke hadde også storegutten to av alt når han gikk i barnehage, og jeg fikk ham alltid igjen skitten fra topp til tå, med en pose skitne og våte klær på knaggen. Da var jeg ung, fattig student, og faren, svigers, mine foreldre, samt diverse arve-emner trådte til.

Det eneste som irriterer meg, er at dagens klær passer KUN til gutter ELLER jenter, så lillesøster arver minimalt. Heldigvis har jeg en nevø som får gleden av gutteklærne, jenteklærne venter jeg på at noen skal komme til å trenge, det er på tide at noen andre i familien trår til for å øke folketallet synes jeg!!! Jepp.

Hei, forresten. Jeg er på jobb i ferien, og hadde tenkt å rette litt;-DDD

-Har ikke nett hjemme, men det kommer vel, før høsten setter inn nådestøtet, får jeg håpe.

Skrevet

nei , har ikke det,

JEg har vaskemaskin, og tørketrommel jeg... :-)

Skrevet

Leste "doppler sett"....hmmm...trøtt, ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...