WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 Farmor er så innmari snill, og kjøper støtt og stadig klær til begge jentene våre. Hun er en skikkelig bargain-Bob og vi er kjempetakknemlige for alt vi får, hun er helt super! Har nesten ikke kjøpt klær selv tror jeg, det henger ny pose på gangdøra nesten hver gang vi kommer på besøk ))) *snille farmor* Nå har hun vært og kjøpt dress til eldste, og dette er eneste gangen jeg har blitt litt i tvil... For sånne litt større klær og uteting er jeg litt opptatt av at holder! At klærne holder mål, at de er tørre, varme og gode å bevege seg i. Alt mulig annet kan jeg egentlig kjøpe hvor som helst, er ikke opptatt av merker eller noe sånt, men akkurat uteklær DER er jeg opptatt av kvalitet, og noe sier meg at Cubusdress kanskje ikke er det helt store? Eller? Noen som har erfaring med den? Uff....jeg vil ikke være en utakknemlig slask, men jeg ble litt sånn "ååå...har du kjøpt dress..". Nå har jeg ikke sett den enda da, kan hende den er helt flott! Men sånn for senere anledninger (for dette er nok ikke siste gang farmor kjøper klær til jentene sine): Hvordan forklarer man at enkelte ting kjøpes helst av slik eller sånn type (av uteklær går jeg liksom ikke på Nille og kjøper det...hvis de har uteklær da..det vet jeg ikke..hehe) og hvis de syns det er for dyrt, så kan vi heller kjøpe i fellesskap? Eller sier man bare "tusen takk" og legger klærne bakerst i et skap? (mannens forslag) Hun følger med på hvilke klær som brukes, så jeg føler det litt slemt å gjøre det sånn!
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter #2 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg håper ikke jeg virker slem og utakknemlig, for det er nettopp det jeg IKKE vil virke som! Og i hvertfall ikke mot farmor som er så snill og kjøper ting. Hvordan sier man liksom i fra, men på en pen og høflig måte?
UnePune äntligen hemma! Skrevet 9. oktober 2008 #3 Skrevet 9. oktober 2008 Vi har vært fornøyde med de dressene vi har hatt fra Cubus(de med for som kan taes ut). Har fått diverse utetøy her og som kanskje ikke er tipp topp, men det duger som ekstraskift =P
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 9. oktober 2008 #4 Skrevet 9. oktober 2008 Cubusdressene er vel kanskje ikke slikt man sender med i barnehagen eller tar på om man ellers skal herje ute i mange timer (mye vannog slitasje kanskje?), men selv har jeg ikke hatt betenkeligheter med å kjøpe og bruke dem.. Er jo ikke nok med EN dress uansett til et aktivt utebarn..
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 9. oktober 2008 #5 Skrevet 9. oktober 2008 Nå har ikke vi hatt dress fra Cubus, men mamma har kjøpt en dress til Cornelia i merket Trax. Vi har allerede kjøpt en Reima, men tenkte å bruke den som vi fikk som ekstradress hjemme:) Du kan jo bruke den som det hvis du ikke synes den "holder helt mål"
HTC Skrevet 9. oktober 2008 #6 Skrevet 9. oktober 2008 Har aldri prøvd den, men gi den en sjans. Holder den ikke mål, har du god grunn til å bytte ut og si i fra til farmor på en fin måte. Feks: "Vet du hva farmor, vi er så glade for alle klær vi får til jentene, det er alt for snillt men vi har stor glede av de :-) Vi ble så glad når du hadde kjøpt vinterdress, men desverre holdt den ikke godt nok. Den revnet/ble kald/våt (si det som stemmer), så vi måtte kjøpe ny. Ville bare si i fra til deg, så du ikke tror at vi ikke satte pris på den du ga oss når du ser jentene har på seg en annen dress enn den du kjøpte, den vi fikk av deg kan vi fortsatt ha glede av som ekstradress. Jeg snakket litt med bhg, da de har erfaring med hva som fungerer, så derfor kjøpte jeg Reima/Troll/Reflex (eller hva nå enn du kjøper). De små sliter hardt på ytterklærne sine og er jo ute i all slags vær, så det er nok greit å høre med bhg på hva slags klær som fungerer best" Eller noe lignende. Funker dressen, er jo det supert! =)
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 9. oktober 2008 #7 Skrevet 9. oktober 2008 Den fra Cubus hadde vi i fjor, og den er faktisk kjempefin! Den som har avtagbart for. Men ellers ville jeg vel sagt takk og lagt den bakerst i skapet, tror ikke jeg hadde visst hvordan jeg skulle si ifra selv. Man er jo så glad for alt man får!
mamsn t snuska Skrevet 9. oktober 2008 #8 Skrevet 9. oktober 2008 jeg bruker både regntøy og vinterdresser til barna mine fra cubus, er veldi fornøyd! synes for min del det er tøv å kjøpe dress til barna for nesten 1000 lappen som de vokser ut av med en gang, og ifølge div tester er da slettes ikke de dyre merke dressene de som har best kvalitet.
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 9. oktober 2008 Tusen takk for alle svar. Min erfaring er at man må ha noe som er slitesterkt ja, og har reflex-regntøy og reimadress. Har ikke prøvd så mye annet, men vært kjempefornøyd med både reflex sitt og reima. Mye av det rimeligere er vel så bra sånn vannavstøtningsmessig, men det ser så mye mer klundrete å bevege seg i. Det er litt tykkere, ikke så pustende, klammere osv. Så er derfor jeg i utgangspunktet er skeptisk. Har vært hos farmor nå, og dressen ser for så vidt fin ut, så den blir "byttedress" i bhg til vinteren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå