Gå til innhold

Hjelp meg. ang å jage vekk katter:0(

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går fant svigerfar 2 katteunger kun noen uker gamle oppe i garasjen.

Han tok de med ned til oss for å vise til vår 3 år gamle sønn, og samboer gav de faktisk litt mat på trappa. helt SYKT utenkt egentlig.

Og de er utenfor her og piper hele natten, og er her fortsatt, prøver jage de, men nytter ikke.

får ikke luftet huset heller, for da bare kommer de inn.

Jeg er kjempeglad i dyr, og vil gjerne ha katt senere, men passer seg ikke akkurat nå, og har termin om 10 dager.

hva gjør jeg??

Samboer er borte nå, og han vet heller ikke. har ikke tid til å sette annonse osv, de er jo ikke våres.

Vil ha de bort NÅ!!!! :0( Er sliten av svangerskapet, trett, og vil bare slappe av.

noen tips til noe som funker å jage de vekk med??

mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, å jage de vekk synes jeg er rett og slett slemt. Det fører ikke noe annet med seg enn at rimelig trivelige kattunger blir redd for folk. Vil du bli kvitt de, så leverer du de til noen som holder på med omplassering eller tar de med til veterinæren og sier at du har funnet kattunger. De vil da avlive de på statens regning.

Skrevet

Er det to katteunger på noen UKER synes jeg virkelig ikke du bare skal jage de vekk. Det nærmer seg vinter, og de kan lett dø av kulde og/eller mangel på mat.

Det er sikkert dyrebeskyttelse rundt deg et eller annet sted?

Da ville jeg heller tatt en telefon til de, eller noen andre hjelpeorganisasjoner, for å få de til å hente de.

Nå er jeg ekstremt glad i dyr, og jeg hadde ALDRI klart å jage bort noen små hjelpeløse katteunger.

www.dyrebeskyttelsen.no

Skrevet

Kjære min! De må da ikke jages bort! Dersom de er noen uker gamle og ble funnet i en garasje, er det ikke umulig at de er hjemløse. Når dere da har gjort dem den bjørnetjenesten å ta dem vekk fra det de så på som hjemmet sitt OG matet dem hos dere, må dere løse problemet på en human måte. Ta dem med til omplasseringen eller en dyrlege. Hvis du må betale noe, kan du jo kreve penger av din svigerfar, som tross alt satte kattungene i dette uføret!

Skrevet

Jage de? :(

Hvis du likevel vil ha katt så kan du vel beholde en og gi bort resten? Skjønner greia med at du er gravid og har termin men en liten kattunge utgjør vel ikke noen fare?

Uansett så er du ikke forpliktet til å beholde de såklart, men finn i det minste noen som driver med omplassering (google omplassering av katt og hjembyen din)

Skrevet

Eh..jage vekk to par kattunger på et par uker??

Det har ikke jeg hatt hjerte til ihvertfall, er litt menneskelig....

De er helt klart blitt hevet ut av uansvarlige katteeiere, for å dø selvsagt..ta de i ei eske og lever de på dyrebeskyttelsen, forklar hvordan han fant de og at dere selvsagt ikke kan ta vare på de..ikke nevn at dere har gitt de mat, da har dere allerede tatt på dere et ansvar..

Gjør det nå, det er FOR kaldt for små kattunger å være ute nå, de skulle ha vært til kattemor til de er over 12 uker, og har ikke utviklet retningssans før de er rundt 7 måndter..

Skrevet

Underveis.dk: Staten (=Mattilsynet) dekker KUN avliving av (hjemløse) alvorlig syke eller skadede dyr. Dette er med bakgrunn i dyrevernloven. Skal man avlive friske, "hjemløse" dyr, må man betale for det selv. Mattilsynet har ikke hjemmel for å avlive friske, hjemløse dyr.

Det er jo helt håpløst å skulle jage bort kattunger som er så små - og så på denne tiden av året, i tillegg. Ved å ta de "hjemløse" dyrene med til dere - og gi mat til dem - tar man også på seg et ansvar for dem, så dette synes jeg svigerfaren (evt samboeren din) din burde ordne. Dette er dyr som ikke klarer å ta vare på seg selv!! Ring rundt og prøv å finne noen som kan ta seg av dem - enten det er forening for omplassering av dyr, privatpersoner, hus for hjemløse katter, hva som helst. Hva med å prøve å kontakte lokalavisa, kanskje de kan kjøre en historie med dem? I verste fall, hvis alle andre løsninger ikke fungerer, er avliving (hos dyrlege - for guds skyld, ikke noen hjemmesnekrete "løsninger") bedre enn at de skal gå ute nå i høst, men utgiftene til det må dere som sagt dekke selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...