Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 Seriøst spørsmål altså. Jeg er blodgiver, men har klødd en del i endetarmen i det siste, og det har innimellom kommet ørlite friskt blod på papiret ved tørk. Man får jo ikke gi hvis man har et sår f.eks på hånda.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 Da tar du en telefon til blodbanken å spør dem.... Der får du et sikkelig svar.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #3 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg vil helst slippe å ringe dem, er det ingen her som vet? Kanskje noen kan legge den ut på skravle for meg? HI
RompeRock Skrevet 9. oktober 2008 #4 Skrevet 9. oktober 2008 Du trenger ikke presentere deg - vær anonym når du ringer. Det er viktig å være ærlig på alt når man er blodgiver. Husk at dersom du gir blod som er infisert, kan det få svært alvorlige følger for den syke som får blodet ditt! Ring og hør! Også blodgiver
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #5 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg vet ikke, men kan ikke forstå hvorfor det skulle være noe problem. Det er jo ikke noe galt med blodet selv om du har hemoroider. Mindre fare for alle typer smitte enn ved et sår på hånda. Men hvis du er blodgiver, husker du kanskje om de har spurt om hemoroider tidligere.
RompeRock Skrevet 9. oktober 2008 #6 Skrevet 9. oktober 2008 Problemet er vel dersom det kommer bakterier i blodbanen, og det kan det jo være en fare for at det gjør når man har sår i rompa...
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #7 Skrevet 9. oktober 2008 Ja, det er vel det som er problemet. Men selv om jeg kan være anonym vil jeg ikke ringe, for jeg har ringt så ofte og avlyst i det siste (først var det munnsår, så var det kutt i fingeren, og nå - dette. Føler meg som DEN eklingen).
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #8 Skrevet 9. oktober 2008 Hva med herpes? xen min har det, men er fortsatt blodgiver.. Selvom man ikke har utbrudd, er det jo i blodet....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå