Gå til innhold

April: Noen som har brukt MeiTai?


ApriIbaby

Anbefalte innlegg

Hvilke erfaringer har dere? Er det så godt som det ser ut?

Det er et slags bæretøy som jeg synes ser veldig koselig og behagelig ut. Derfor er jeg nå i gang med å sy en slik (symaskinen stod jo fremme etter gardinprosjektene mine...) Vet ikke om jeg klarer det, men det ser i hvertfall enkelt ut. Så enkelt at jeg setter i gang storstillt produsjon med engang :-( Typisk mitt pågangsmot å bli overivrig å kjøpe inn altfor mye stoff og greier før jeg i det heletatt har prøvd. Denne gangen skal det syes MeiTaier til alle nyfødte og snart-fødte i omgangskretsen...

Har dessverre mange store prosjektet liggende "på gang" i skapet kan man si. Det ubehagelige med å flytte er at da står man plutselig ansikt til ansikt med disse henlagte prosjektene igjen :-/ Vel, vel. Jeg har i hvertfall stor tro på dette prosjektet. Må snart ut å tråle burikkene etter svart speilfløyel. Er jo nesten ikke stoff i metervare å oppdrive :-(. Ønsk meg lykke til! Jeg er i hvertfall optimist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så spennende!

Har aldri brukt mei-tai selv, det ble med tanken på å lage en...

Jeg vet at Synne har brukt det en del, og har hørt mange andre som er fornøyd med det.

Jeg sydde meg to lommeslynger til barna før sommerferien, og de var helt supre! Vi skulle ut å fly med to barn med masse mellomlandinger på kort tid uten vogner, og jeg kom over lommeslynge på nettet. Det er superenkelt å lage, det er liksom bare en ring av stoff du bretter dobbelt. (Hvis du går inn på youtube og søker på lommeslynge får du opp videoer som viser den, og hvordan du bærer barna i den.) Den var kjempeflott til lillejenta på 1,5, og fungerte til og med fint med 3-åringen oppi. Han var litt tung, men veldig mye letter enn om jeg skulle ha gått med han på armen. Gleder meg veldig til å prøve den ut på nyfødt baby en gang....

 

Lykke til hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har sett bilder av slike lomme slynger også. Synes og at sånn ringsjal eller hva det heter ( de i silke) ser helt nydelige ut. Tror jeg skal prøve meg på et slikt etter hvert, men først må jeg lage i hvertfall tre MeiTaier for nå har smarte meg alt lovet bort til de som har nyfødte rundt meg. Heldigvis med forbehold da :-) Skal legge ut bilder av den første MeiTaien (som snart er ferdig) på albumet mitt når den er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Meitai er kjempebra!

Brukte sist min heimespøta versjon i grov lin sist i sommer! Jadda, på treåringen. DET er trim på fjellet det!

 

Det er jo kjempelett å få i hop. Brrrr- lang remse syes.

 

Fløyel ville jeg bare brukt som det som da ikke berører barnet. Naturlige stoffer er bedre. Men et lekkert ryggparti er jo stilig da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Maya Wrap ringslynge.. og skal etterhvert over på Manduca bæresele.. mye fordi jeg får vondt i skuldra av Wrappen... Og nå når vi har mer klær på så synes jeg ikke den er så god lenger.. Men om sommeren var den perfekt. Den har vært kjempegrei å ha! Minsten liker seg veldig godt oppi der, og kan også sove der!

 

Men for meg tror jeg det blir bedre med Manduca, siden en bærer med på hoftene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Vil at hele skal være i bomull. Det er bomullsfløyel jeg har lett etter ( og funnet) Har brukt de i selene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...