Mor til gutter og en prinsesse Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 tar jeg nå (er i uke 7+6). Leste i et innlegg her at gravide ikke skulle ta multivitamin?? Er det flere som har hørt/lest det? En ting til: Hva gjør dere når dere får servert smørbrød med salatblad på og ingen vet du er gravid ennå... Dette skjer i kantina på jobb, på symøte jeg var på i går, på kafè osv.. - Sier at du plutselig er blitt allergisk mot grønt? - Lirker det av og håper ingen tenker over det? - Eller spiser og ber tilhøyere makter at det er godt vasket?.... :0)
Nonsense Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 Vet ikke noe om multivitaminer, tar selv kun det som er anbefalt: folat og omega 3. Men den andre har jeg en klar formening om. Her i Norge er det liten sjanse for at selv uvaskete grønnsaker og frukt kan være farlige, og de fleste vasker dette allikevel. Spesielt på kafè og i kantiner. Der må man det Så spis salatbladet du, og tenk heller på de viktige vitaminene det har i seg, enn den lille lille muligheten for skumle bakterier eller sprøyterester
Mor til gutter og en prinsesse Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. oktober 2008 Da holder jeg meg også til folat og omega 3. Trenger jo ikke overdrive heller... ;0) Og så fortsetter jeg å spise salatblader som jeg har gjort tidligere også! :0) Takk for tilbakemelding!
linemor84 Skrevet 9. oktober 2008 #4 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg tar vitaminbjørner samtidig med folat med omega3 i og kalktabl(tåler ikke melkeprodukter så da må jeg)og legen min sa det var helt greit å spise mulitivitaminer.... Må bare passe på A-vitaminene trur jeg...at det ikke blir for mye av det!
Mor til gutter og en prinsesse Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. oktober 2008 Ok! Ja, jeg mener bestemt at jeg har lest et sted at multivitaminer var anbefalt, men så ble jeg litt usikker da jeg såg dette innlegget inne her.
Mor til gutter og en prinsesse Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg er da ikke i uke 7+6, men i uke 6+6! Snakk om å ønske seg fram i tid...
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #7 Skrevet 9. oktober 2008 Omega og folat er anbefalt, multivitaminer i noen tilfeller. Om en ikke får i seg det en trenger gjennom et ensidig kosthold eller fordi en er så dårlig at ingenting smaker. Er vel anbefalt å ta vitaminer uten A og D vitaminer om en alt bruker omega. Når det kommer til grønt er det bare å spise i vei om du er i Norge.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #8 Skrevet 9. oktober 2008 Er jo bare å spise salat, hvorfor i all verden skulle du ikke det?? Spis med god samvittighet, er jo i norge. hadde det vært i syden eller andre mer lugubre land har jeg vært mer forsiktig- og det også uten baby i magen.
Vil Skrevet 9. oktober 2008 #9 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg tar folat og omega 3, men begynte med jern i går. Kjøpte en flaske med Florandix på Rimi. De selger det også på de fleste helsekostbutikker. Dette er visst anbefalt for gravide, men det er kanskje mest for "oss", og ikke for barnet? Merker i allefall at det gjør godt å ta det!
Månefeen ♥ Skrevet 9. oktober 2008 #10 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg tar "GRAVID kosttilskudd med vitaminer og mineraler" + omega 3. Kaster opp en del og får ikke i meg så mye mat, derfor mener jeg at jeg trenger tilskuddet, det gjordet forsåvidt legen og de på apoteket også Er også veggis (spiser fisk), men trenger litt ekstra nå.
Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #11 Skrevet 9. oktober 2008 jeg var borti det samme selv her om dagen . Salatbladproblematikken altså - jeg dro bare vekk salatbladet. Ingen kommentarer og jeg bryr meg ikke så mye om hva folk mener. Må man så må man;) jeg tar heller ikke sjansen på jordbakterier i maten..
Vil Skrevet 9. oktober 2008 #12 Skrevet 9. oktober 2008 Hehe, da er vi helt like ceciliee, er også fiskeetende veggis, og synes disse GRAVID kosttilskudd er bra å ha siden jeg spiser svært sært for tida.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #13 Skrevet 9. oktober 2008 Dere kan ikke kalle der veggiser om dere spiser fisk.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #14 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg tar folat, friflyt, krom...for søtsuget mitt;) i tillegg til mulitvitamin fra Nature's Plus. Har kjøpt inn GraVitamin fra nettstedet billige-tester.no, men på baksiden står det at kun bør brukes etter avtale med lege. Noe av dere som har prøvd GraVitamin? Og burde jeg slutte med krom og mulitvitamin? Og kan jeg begynne med GraVitamin?? Er leenge til jeg har time til legen=(
emo69 Skrevet 10. oktober 2008 #15 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg bruker Spektro Multi-Vita-Min, Omega 3, Folsyre, Sink og Magnesium ) Fikk dette anbefalt av akupunktøren min, og fått det bekreftet av biopat.
septemberpiken Skrevet 10. oktober 2008 #16 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg tar for tiden Gravid multivitamin med folat og Omega 3, samt litt C-vitaminer. Og jeg spiser salatblader uten å tenke over det. Det gidder jeg rett og slett ikke å bekymre meg over her i Norge, men ville selvfølgelig forholdt meg annerledes i utlandet. Sjansene for å få noe her er minimale.
Månefeen ♥ Skrevet 10. oktober 2008 #17 Skrevet 10. oktober 2008 Anonym 20:39: Du tenker på veganer, det er de som ikke spiser noen form for kjøtt, eller dyr om du vil kalle det det. Jeg kaller meg selv lacto-vegitatianer, en av flere typer veggiser
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #18 Skrevet 10. oktober 2008 Hei. Jeg tar tran og folat tabl. og vit.c. Da Jeg skulle ha førstemann( venter nr3 no) tok jeg vitamin piller m xtra folat isteden for bare folat... Til deg som tar krom, mener jeg å huske at man helst ikke skal ta det når man er gravid, men mener sånt skal stå på boksen.. Ang. salatblader osv så spiser jeg det, som regelt.. men ser det kanskje litt ann fra plass til plass hvor man evt er å spiser...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå