M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 Vi skal ha begge bestemødre, pluss venner. Totalt 6 faddere tror vi det blir.
MammanTilKjetil Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg kommer til å spørre mine foreldre om de har lyst, for de har vært utrolig greie under hele graviditeten. Gjort om hele kjelleren til leilighet til meg og barnet. Da jeg fortalte dem at jeg var gravid var de raske med løsninger på hvordan vi kunne gjøre om jeg vagte å få barnet. De gjorde alt så mye enklere og jeg tror at dette er en fin måte å vise at jeg setter stor pris på alt de har gjort for meg. Så skal faren få velge et par han også. Tror det blir søsteren hans og mannen hennes.
Ludviginne - mamma!! Skrevet 9. oktober 2008 #3 Skrevet 9. oktober 2008 Vi skal i hvert fall ha søskenbarnet mitt, hun skal bære, jeg var den som bar henne til dåpen, og moren hennes bar meg... Mannen min ønsker broren sin og dama og jeg tror vi i tillegg kommer til å spørre bestevenninnen min og hennes mann. Så da blir det 5 stykker... Tror jeg da, ikke noe er bestemt enda nei.
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 9. oktober 2008 #4 Skrevet 9. oktober 2008 Vi skal ha min bror, mannen min sin søster, min nærmeste venninne og mannen min sin nærmeste kamerat. Regner med at jeg bærer selv denne gangen.
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 9. oktober 2008 #5 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg har veldig lyst til at oldemoren eller oldefaren hennes bærer til dåpen siden jeg ble båret til dåpen av min oldemor. De er de eldste gjenlevende i familien, så da syns jeg det er en fin gest. Men den av dem som bærer blir ikke fadder. Tror vi kommer til å ha søsken som faddere, mine to halvsøsken og sambos bror. Har to stesøsken også, men de er ikke medlemmer av statskirken, så da kan de vel ikke være faddere??? Hadde jo vært koselig å ta med mann/kone til søsknene også, men da blir det jo plutselig veldig mange faddere da. Dessuten fikk ikke jeg være fadder for sambos nevø og niese (enda vi har vært sammen i 10 år) så da ser jeg ikke helt poenget i at svigersøs skal være fadder for våre... (er ikke så snurt som det hørtes ut som altså, bare mente at de har jo starta "tradisjonen" sånn selv...)
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 9. oktober 2008 #6 Skrevet 9. oktober 2008 Jo, en av våre faddere er ikke medlem i statskirken, men så lenge to eller flere er det så er det ok tror jeg. Sjekket det når førstemann skulle døpes, men kan være det varierer fra kirke til kirke.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #7 Skrevet 9. oktober 2008 jeg er fadder til fler, men er ikke medlem i statskirken. men er du uheldig kan du komme borti en vrang prest, men da er det bare å prate for seg for man har rett til å være fadder uten å være i boka selv... du skriver at du vil at en oldeforelder skal bære, noe som jo er koselig. men du skriver at den som bærer ikke blir fadder? det er jo den som bærer som blir gudmor/gudfar da.....
Elise18.11.08 Skrevet 9. oktober 2008 #8 Skrevet 9. oktober 2008 Her blir det min svigerinne og min bestevenninne:)
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #9 Skrevet 9. oktober 2008 Moren min er kirketjener og hun sier at man ikke kan ha faddere som ikke er medlem av statskirken. -Poenget med faddere er vel at de skal oppdra barnet i kristen tro, og da blir vel det heller dårlig;-)
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #10 Skrevet 9. oktober 2008 jeg skal ha min storebror, min mor og min svigermor.. muligens en til.. min morfar skal bære henne siden han har bært alle barnebarna..
Mamma, Jonathan & vesla <3 Skrevet 9. oktober 2008 #11 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg skal ha elste broren min og bestevenninna mi. Kjæresten min skal ha ene søskenet sitt og en kompis
HegeAE Skrevet 9. oktober 2008 #12 Skrevet 9. oktober 2008 Den som bærer barnet til dåpen trenger ikkje vere skriven fadder til barnet. Ein kan ha max 6 faddere til dåpen. Helst ønsker ein at fadderene skal vere medlem av Den Norske Kirke eller ei anna kyrkjesamfunn som vedkjenner barnedåp, som foreks Den Katolske Kyrkje. Alt etter kven som er forrettande prest.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #13 Skrevet 9. oktober 2008 de ønsker det ja. men de kan ikke kreve det
liberomage Skrevet 9. oktober 2008 #14 Skrevet 9. oktober 2008 her skal min lillebror på 16 være.. og ett venne par av oss... det er det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå