Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg har vært sykemeldt hele svangerskapet til nå, men begynt å gå på aktiv sykemelding de siste par ukene, for å teste litt ut hvordan jeg fungerer i jobb nå som kvalmen begynner å gi seg. Riktignok har andre ting tatt over som ikke gjør at jeg fungerer like bra likevel (bekkensmerter og kynnere - jeg jobber i butikk og går og står hele dagen). Men når jeg da er på jobb så får jeg jo samme spørsmålet 100 ganger om dagen "hvordan går det/hvordan er formen?" Og jeg vet jo de spør bare for å vise at de bryr seg (?), men jeg er alltid i tvil om hva jeg skal si. Jo, det går jo bra - jeg er ikke kvalm lenger, men BRA går det ikke, for jeg er mørbanka og energiløs på andre områder. Selv om jeg nok ser BRA ut, for de få timene jeg er på jobb så samler jeg jo sammen den energien jeg har, og klapper sammen når jeg kommer hjem igjen (og da ser jo ikek jobbfolka meg). Føler meg jo som den sytehalsen også om jeg legger ut om alt, men samtidig vil jeg jo ikke at de skal tro at jeg faker meg til den sykemeldingen jeg faktisk har... Det finnes jo ikke et kort, enkelt svar som sier alt, liksom, hehe...
Espoir Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 Du kan si noe sånt som: "Jo takk, det humper og går", eller "Det går etter forholdene bra", eller "ikke så aller verst, selv om jeg HAR følt meg bedre".
Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #3 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg er i akkurat samme situasjon og har tenkt på det samme. Hva jeg skal svare når jeg etterhvert skal litt tilbake. Jeg tenker at de får vel bare tenke sitt, men tror åpenhet gir mindre rom for baksnakking og misforståelser. Si at det går bra etter forholdene, men at du ikke er i så god form som du kunne ønske.
Alba44 Skrevet 9. oktober 2008 #4 Skrevet 9. oktober 2008 "Det går ganske greit. Jeg prøver mitt beste".
Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #5 Skrevet 9. oktober 2008 "Så som så" f.eks. Jeg ble sprø av alle de spørsmålene! Hadde mest lyst til å svare: "hakke du noe med"! hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå