Gå til innhold

Trenger man vindtett dress til nyfødte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller der det nok at de har på seg ullklær og ligger i en voksipose i vognen?

Har sett det står vindtett dress og lue på mange utstyrslister men trenger man virkelig dette? HVor får man kjøpt det i så fall? Jeg har ikke funnet noen i str nyfødt noe sted.

Et annet spørsmål: Det er så mye babytøy med fryktelig mye mønster og skrikende farger - jeg liker best enkle ensfargede klassiske plagg jeg - hvor får jeg tak i dette til baby ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke vindtett dress til Hedda da ho var baby, og har ikke kjøpt til lillebror heller. Min erfaring er at babyen sjelden/aldri er ute i vær og vind uten å ligge godt innepakket i vogna, og dermed er det ikke behov for en vindtett dress.

Jeg hadde ulltøy og myke babydresser til Hedda, og kommer til å bruke det samme denne gangen.

Det med mønster og farger på klærne er jeg helt enig i -kan de ikke bare selge søte, lyseblå klær? Jeg finner litt innimellom på hm, nameit, kappahl osv. Lindex styrer jeg unna, de har sirkus-klær etter min smak!:)

Skrevet

Har også lurt litt på dette med vindtett dress til baby... Tenker som deg og lurer på om det strengt tatt er nødvendig? Babyen skal jo ikke akkurat ut og gå heller... og når ungen ligger i vogna og skal ha seg en blund der, så skal vel ikke vogna stå med åpninga mot vindretninga. I tillegg går det godt an å legge et helseteppe over kalesjen for å skjerme for trekk.

Til og fra bilen i ruskevær kan man vel bare bære ungen i voksi/saueskinnsposen hvis det er sprengkaldt, evt. ta på en liten ulljakke/dress samt pakke godt inn i et teppe?

Vi tenker heller å kjøpe en sånn liten ulldress som er litt tett i vevinga (frotté/mykt tova) til å smette utapå inneklærne. Men kanskje ei vindtett lue utapå en i ull ikke er så dumt når man skal ut i været en kjapp tur til og fra, det er jo i hodet varmetapet er størst. Tror ikke det er nødvendig med en sånn lue i vogna. Det kan faktisk fort blir for varmt oppi der!

Glorete fargesprakende klær kan nok bli litt i meste laget! Men et og anna fargesprak sammen med en ensfarga bukse/body er ikke så dumt syns nå jeg da. Jeg har ikke kjøpt noe annet enn et par ullstrømpebukser (en hvit og blå) og en body i ull og silke, resten har vi fått (dvs mamma har sendt meg klærne jeg og søskna mine brukte da vi var små! Her er litt diverse fargesprak og ensfarga fra søttitallet, blant anna har vi flere underskjorter og pynteskjorter i hvit bomull med sånn pyntekrage. Skikkelig klassisk retro :-)

Som sagt har jeg ikke kjøpt så mye, men jeg har kikka en del. Veeeldig mye lyserosa og lyseblått (vi vet ikke om det blir gutt eller jente, så der har også shoppinga begrensa seg selv). Men H&M har faktisk en del babyklær i rolige farger og andre farger enn rosa og blått, både i butikk og på nett. Det samme tror jeg Cubus og Lindex har. På Reflex (Sjarmtrollet) har de veldig mye fargesprak. Morsomt nok, men for mye kan bli for mye.

Håper du finner noe du liker!

Skrevet

Jeg har ikke kjøpt inn noen vindtett dress, og har ingen planer om å gjøre det. Jeg sverger til ulltøy, samt pledd/Voksipose/dyne - alt etter vær og sånt no. :) Jeg har også kjøpt en veldig myk og deilig fleece-dress som jeg har tenkt å bruke i bil osv den første tida.

Skrevet

helt enig, lindex har sirkus klær! blir altfor rotete og skrikete på en liten kropp!!!

kapphal har noe nøytralt, H&M har litt mere.

Skrevet

h&m har mye ensfarget og fint,det samme har Cubus og Sparkjøp. anbefales.

Skrevet

Nyfødte trenger ikke vinddress. Når er de egentlig i vinden?

Skrevet

Trenger ikke vindtette klær. På sikt trenger barnet en jakke med litt hold i når det sitter i vogna.

Ullklær har jo nøytrale farger som naturhvit. HM har jo en egen kolleksjon med "myke" farger.

Gjest Mammamoms
Skrevet

Jeg har kjøpt en dress/pose i str 62. Den har armer med med fleezevotter, mens bena er som en pose. Den er kledd med fleeze på innsiden, men er ikke forferdelig tykk. Fin i vogna og bilen. Synes selv det er veldig vanskelig å vite hvor varmt tøy man trenger til en vinterbaby. Har tenkt å kjøpe ullbabyteppe på apoteket. Det må være strålende å ha på vinteren!!

Skrevet

Du trenger bare vindtett dress hvis babyen kommer ut med ski på beina :-) Har den sølvskje i munnen trenger du voksipose eller Odenwälder Lammi....

Skrevet

Totalt unødvendig :)

Vi hadde ikke vindtett dress, men kjøredress sist gang og den ble brukt akkurat 2 ganger.

Klønete å skulle ha på så små babyer flere lag med klær og særlig tykke klær, blir jo så stivt og ubehagelig.

Vanlige klær, lue og pose er perfekt :) når man skal ut i bilen osv. så tar man et teppe rundt eller bruker bilstolpose.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...