babygullz <3 vilde Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 Helt uvirkelig..dagen det "liksom" skal skje, datoen man går med i hodet og venter på hele svangerskapet..den er kommet! Hvor har tiden blitt av? Den har gått sent mens den har gått, nesten stått stille, mens nå, virker d som den nesten ikke har vært. . . Men så sitter jeg her da, og ingenting kjenner, noe som kan tyde på at jeg får hilse på lille gullet i dag, eller i morgen. Har blitt "lurt" av kroppen min hvertfall 3 ganger nå...eller blitt lurt av meg selv, jeg vet ikke hva jeg skal forklare d som. Men har hvertall hatt sterke kynnere og murringer, første gangen var d bare svakt men jeg trodde at d kunne være ting på gang. Ble vledig uvel og kom inn på føden for sjekk, men hadde bare r1 cm åpning og ingen avflatet luvmorhals så d kunne være leeeenge til fødsel. Hadde sammentrekninger som gjorde utslag på den der belte-testen, men d vhadde visst ingen effekt på ting "down there" I helgen som var, hadde jeg også murringer og trodde kanskje noe ville skje, startet forsiktig på lørdagen, gkk svakt over, så hadde jeg noe som tok godt tak i magen på søndags kveld, helt jævlige kynnere, de tok tak i hele magen, og d kjentes ut som hele magen skulle rives av å fly avsted! Dette varte 2 timer på søndags kveld, og gikk over i svake murringer og kynnere.. i går rett etter 8 på kvleden, begynte jeg å få murringer i korsryggen, kjentes som om noen hadde festet et belte på hver side og stramte til, dette gikk i strålinger fremover mot nederste del av magen, greide ikke stå rett i ryggen, måtte stå i knebøy ellers var d irriterendes vondt! kjente til det hele tiden, men kom "pulserende" i svake og sterke omganger i ca 1 time.. så var d plutselig bare HELT OVER! again... har ikke kjent noe som helst utenom harde kynnere (og d har jeg hatt den siste måneden så d er ikke noe å juble for...) er jammen ikke lett å være førstegangs å vite hva man skal kjenne etter... Men jeg vet en ting, snuppa mi kommer innen 14 dager og d UANSETT! spørsmålet er bare NÅR innen de 14 dagane...
Mana83 Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 hei..eg og har termin idag har det som deg,kynnere her å der som bare går over i nada..tenke ofte at nå sjer det,vente på at det ska bli verre så bare blir det nada:S har vert hos legen å blitt tøya litt,tror slimproppen min gikk etterpå,kom jaffal en blodig slimgreier ud så hb det kan setta gang på riene:D
babygullz <3 vilde Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. oktober 2008 ÅÅRh! frustrerendes, ikke sannt? Hvertfall når d topper sg sånn og går over i smerter, og man blir superhappy og tror d skjer, blir jo rett og slett fornærma når d bare går over sånn! Jeg tør nesten ikke si noe til sambo nå lenger når d bare går over...... AHA! kanksje d fikk fart på sakene da? Jeg har ikke sett noe til den slimproppen så her blir d vel lenge til... Legen min vil ikke tøye han, han mener d er ubetydelig... men jammen om han skal få nødt å gjøre d neste uke om d ikke har ksjedd noe til da!! Du får ha grattis me termindagen, og lykke til;) krysser fingrene på at d skjer noe veldig snart?=)
Mana83 Skrevet 9. oktober 2008 #4 Skrevet 9. oktober 2008 veldig frustrerende ja..legge meg på kvelden me kraftige kynnere å tenke at eg får sove en time å to så e det å våkne i full smerte å dra inn på sykehuset..men våkne alltid dagen etter uden ei einaste antydning te fødsel:S hehe...eg gidde nesten isje å sei noge te samboer lengre eg,t.o.m når slimproppen kom idag va det bare ett "åja" fra han.. når har du neste time hos lege? fikk om ei uga eg,å den timen ska eg isje ha,ska pigade ha fått an ud før om ei uga ass!! hb det sette fart på ting at proppen gikk idag:D men eg må lera meg å ver tolmodig,har gått å venta det ska sje kver dag i snart en mnd,hihi:P Grattis me dagen du og,å hb det sjer noe veldig snart ja,eg e leie!!hehe..går liksom i sånn ventemodus...
babygullz <3 vilde Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. oktober 2008 hehe, off, stakkar! skjønne di blir ganske oppgitt.. men samboeren min har isje komt der ennå..han e på d stadie der han spør heila tiå; kjenne du någe? ingenting? isje murring eingang? hehe... e så kjipt å se d skuffa blikket når eg seje; nei, eg kjenne ingenting..sorry.. =/ E kanooonkjipt å våkna fresh å opplagt om morningane nå ja:p eg har time hos legen på fredag(i mårå) men eg vil jo sje ha den.. der e sje mer plass på gravidhelsekortet mitt eingang, så hu får bare komma seg ud ass:p Finns isje aent løysning enn å ver tålmodige då..har jo isje någe valg tydeligvis.. men har du prøvd någe for å få fart på tingå? eg må innrømma at eg spiste kanel me grød( blej litt myyye kanel på en måde:P) men d smakte jo murpuss! så eg ga opp å spisa d der... turer har eg gått i fleng å tilåmed har eg gått me ein fod på fortauskant og den andre på bakken.. d hjalp sje d heller:P heheheh mamma meinte lakserolja gjor susen(hu hadde visst brukt d sjøl å ungen va ude dagen itte!!) men eg e sje så veldig keene på å risikera å sitta på do et døgn ...=/ dessuten smage lakserolja tran me sukker i=S Har du andre tegn enn slimproppen?=)
Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #6 Skrevet 9. oktober 2008 Hei Babygullz Ja du har vel termin idag, og jeg er på -1 dag nå Vi får krysse fingrene for at vi er en av de som havner på føden ved fullmåne. Neste fullmåne er natt til 15. oktober kl 4:13 - jeg klamrer meg til det iallefall ;o) litt tungt å gå over termin, psykisk sett - men de forblir ikke der inne, så vi får holde humøret oppe og "krabbe" oss igjennom de siste dagene også. Dette klarer vi. Må få høre hvordan det går med deg og når det skjer noe.... Lykke til ;o)
babygullz <3 vilde Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 9. oktober 2008 15 oktober er faktisk en dato jeg har hatt i hodet=p så kanskje??? ss Nei di kommer jo uansett til slutt...spørsmålet er bare når? jeg takler ikke å ikke ha kontroll på ting:P blir helt gal i hodet.. kan liksom ikke planlegge for mye. . . Men jeg krysser fingrene for snarest mulig jeg;!!!!:D Ber til Månen at de skal komme NÅ:D
Mana83 Skrevet 9. oktober 2008 #8 Skrevet 9. oktober 2008 hei,ser du e fra Sandnes du og;)stilligt:P havne kanskje inn på sama tia da;) eg tog lakserolja me han fyste,det satt gang på ting men det tog sinnsykt lange tid me masse smerte så isje gjorde nytten for seg før 3 døgn etter:S så vil ikke anbefala det ass..
Snupp@ med 3 barn Skrevet 9. oktober 2008 #9 Skrevet 9. oktober 2008 Hei på dere kjempe fødeklare Jeg er 4 dager over termin idag. Har blitt strippet for 8 dager siden og igjen for 2 dager siden. Slimproppen er gått, men ingenting skjer. Er så lei meg for det. Føler jeg rett og slett aldri kommer til å få ut denne beibien. Var sikker på at jeg skulle få før termin siden de to andre har kommet før termin. Jeg ser ikke noe kos i dagene for tiden. Har to netter nå hatt masse mensevondt, men det er bare konstant murring. Ikke noe tak liksom. Dette er sååå utrolig kjedelig. Tar meg selv i å tenke dumme tanker hele tiden. Skal til jm den 15 og overtidskontroll den 17. Håper så inderlig jeg ikke når noen av de timene. Syns det er så urettferdig. Er dritttlei alt. Sover ca 3 timer om natten, så formiddagen går til å ligge på sofaen å glo på tv, begynner ikke å virke før i 12-13 tiden. Da er jeg aktiv som bare det i håp om at noe skal skje. Var til og med på Ikea igår. Humpet meg rundt i bilen, ingen effekt. Har prøvd sex, trappegåing, kanel, lakserolje og klyx. Tror h*n har det alt for godt inni magen min. Huff det ble mye syting dette her, men nå er jeg grineferdig og lei. Vil møte lille nurket mitt nåååå!!! Lykke til til dere alle
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #10 Skrevet 9. oktober 2008 jeg tror du vet at det er i gang når du får skikkelige rier, det gjordet hvertfall jeg. Det kan jo hende det er modning på gang, og derfor kroppen din "lurer" deg. Jeg hadde også lureri en uke før hun kom. Slimproppen gikk, jeg var veldig uvel, og hadde mye smerter i korsrygg og nedre del av magen. Men plutselig stoppet det opp. og da orket jeg ikke vente lenger, siden kroppen lurte meg så mye. Men dager etter to heeelt symptomfrie dager startet det. er nok rett rundt hjørnet skal du se. lykke til
babygullz <3 vilde Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter #11 Skrevet 9. oktober 2008 Ja=) Noe er jallefall på gang, spørsmålet er bare hvor lang tid d tar=) Fødsel innen 2 uker er hvertfall ikke utelukket:p og jeg kjenner jo at kroppen jobber med et eller aent.. Men har jo som sagt aldri gjort dette før, og er ikke bare bare å vite da... er nok ikke lett uansett hverken for førstegangs og flergangs å vite nøyaktig når, hvorfor og hva.. men jeg tror på d du skriver at man VET d nok når d først setter i gang;) Jeg gleder mg bare sånn =)=)=))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå