erteposen + 4 Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg "jukser". Surrer en finhakket løk i smør, har i blomkål, vann, en potet og en hønsebuljongterning og koker det mørt. Tar ut et par buketter, og moser resten med stavmikser. Koker opp, har i litt fløte/creme fraich, pepper, litt sitron. Ferdig:)
fru tekopp Skrevet 9. oktober 2008 #3 Skrevet 9. oktober 2008 Toro...... (pluss litt ekstra rømme/fløte)
Kåre Moradi Skrevet 9. oktober 2008 #5 Skrevet 9. oktober 2008 Gamle ertepose: du jukser da aldeles ikke, den suppa hørtes deilig ut! :-)
erteposen + 4 Skrevet 9. oktober 2008 #6 Skrevet 9. oktober 2008 Nja, det er vel heller det at jeg ikke gidder å lage jevning osv. Går like raskt som toro sin:)
Odine! Skrevet 9. oktober 2008 #7 Skrevet 9. oktober 2008 Koker et blomkål i biter. Lager hvit saus og tynner ut med grønnsaksvannet. Kjører noe av blomkålen i blender og ha oppi suppa, resten har jeg oppi som biter. Og krydrer med pepper og muskat.
olebrum78 Skrevet 9. oktober 2008 #8 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg gjør som odine, men bruker buljong, mye buljong.... Og bruker ikke blende!
olebrum78 Skrevet 9. oktober 2008 #9 Skrevet 9. oktober 2008 Glemte fløte. Må ha i litt fløte.. Nam nam... Fikk lyst på blomkålsuppe jeg nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå