rosa og en blå Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 hjelp! eg er håpløs.- klarer ikke å ha system i klærna i mer en en uke. Hva gjør dere med brukte klær men som er for rene til vask men for skitne til skuffen? Har dere bokser for seg og genser for seg? eller legger dere antrekk som passere sammen i lag? *rødme*
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 Ikke skitne men ikke nyvasket tøy henger over badekarkanten, men jeg prøver å bruke de da 2 dager etterhverandre sånn at jeg bare kan hive dem i skittentøyet etterpå. Sorterer bukser, kjoler, gensere og sånn for seg i skapet, en bunke eller to til hver. Strømpebukser, truser og sokker ligger i hver sin skuff på badet (det gjør våre voksnes også). Antrekk som passer sammen kan jeg ikke sortere det som, siden det ofte er fargeforskjell på tøyet og dermed vasket i hver sin omgang. + at det systemet hadde jo aldri far i huset funnet utav de gangene han legger tøyet på plass, hehe.
Minnie Mom Skrevet 9. oktober 2008 #3 Skrevet 9. oktober 2008 Vi har en stor kommode til hvert barn. Der ligger det sortert på type plagg. Truser i en skuff og sokker i en anne. Bukser for seg, tynne gensere, tykke gensere, joggedresser osv osv.. Ang klær som er brukt, men ikke helt rene så må jeg innrømme at de ofte blir vasket.. Bare for å få de rene så de kan ligge i kommoden igjen. Egentlig helt unødvendig, men orker ikke å ha en masse halvrene klær fremme.. Og så vil jeg vite at det som blir tatt frem fra kommoden er nyvasket og ikke brukt litt... ;o/
WP-TLogPeanut Skrevet 9. oktober 2008 #4 Skrevet 9. oktober 2008 Siterer bare Minnie Mom,er likedan her
Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #5 Skrevet 9. oktober 2008 er dte for skittent for skapet så går det i skittentøyskurven. jeg vasker alle klær etter en dag jeg egentlig. så det er ikke noe problem her...og ja, vi har MYE klesvask. men jeg takler ikke skittne klær. barn sine klær er ofte skitne uten at det synes, tørker seg på genseren, sitter på bakken osv.
hit og dit Skrevet 9. oktober 2008 #6 Skrevet 9. oktober 2008 I kommoden er bukser, gensere og slikt kvar for seg. Me har ikkje noko særlig antrekk, men nederste skuff inneholder to joggedresser, tre heildrakter og pysjamasene. Ei skuff har alle ullklærne og ei skuff har alle sommerklærne. På badet har me ei hylle med klær som er brukt, men ikkje skitne. Det er veldig vekslande temperatur her for tida, fra 10 til 24 grader, så det ligg eit godt utvalg der.
Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #7 Skrevet 9. oktober 2008 ja og iskapet er det orden:) gansere for seg, bodyer et sted, og kortermede et sted. joggedress sett, kjoler,cardigans og fin jakker(som ikke brukes hver dag) henges opp. pensko og tøfler ha egen hylle. jeans et sted, joggebukser et sted og ulltøy et stes. vi har en kurv til sokker og truser, og en kurv til strømpebukser. badetruser ligger bak kurvene. også er pysjene et sted...
HTC Skrevet 9. oktober 2008 #8 Skrevet 9. oktober 2008 http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70121249 Har denne i hvit. Øverste lilleskuff 1 = sokker Øverste lilleskuff 2 = strømpebukser Stor skuff nr 1 = Bukser og tykkere gensere Stor skuff nr 2 = Kjoler/skjørt Stor skuff nr 3 = Tynne bomullsgensere + Tshirt Stor skuff nr 4 = Natt tøy, ulltøy, badetøy Brukte tøy som kan brukes om igjen legges pent sammenbrettet i en kurv på badet. Jeg legger ikke antrekk som passer sammen ilag, deler heller opp i type klær (som du ser over), dessuten har jeg og den bestemte frøkna forskjellige meninger om hva som passer sammen
fru tekopp Skrevet 9. oktober 2008 #9 Skrevet 9. oktober 2008 Har bare ett barn, men skapet hennes er alltid sortert. Øverst, klær som ikke blir brukt så ofte og ullbukser, under er det bukser, under der igjen er det tykke gensere og nederste hylle er det tynne gensere/t-skjorter. I skuffene under er det en til danseskole-klær, en til stillongser, en til sokker og en til truser. Det som kan henge (innejakker og kjoler) henger i skapet ved siden av. Nederst er det to store skuffer. En til pysjer og en til ekstra sengetøy/dyne og pute. Kunne ikke klart meg uten det skapet! (fra IKEA, men fant det ikke igjen nå...)
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 9. oktober 2008 #10 Skrevet 9. oktober 2008 Har komode på vaskerommet så jeg bretter og legger klærene rett inn etter de har vært i tørketrommelen eller er tørre fra snora. Klær som er brukt en hel dag vasker jeg uansett. Ikke fordi jeg "må" men fordi de er så mye ute og overalt og helt sikkert fulle av dritt som man ikke nødendigvis ser. Liker å ta på dem helt nye og rene klær når en ny dag starter selv om det sikkert er tullete og unødvendig. Det er alltid orden i klærene til begge barna. Syntes det er my koseligere å ha orden, er sikker på at mange klær hadde blitt glemt og lite brukt om vi ikke hadde god orden:-)
rosa og en blå Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter #11 Skrevet 9. oktober 2008 viste eg kom til å få mange gode svar! takk damer:) -fikk noen nye ideer, og trur ej må reise og kjøpe mer garderobeplass. eg har klær liggandes overalt, på begge bad, 3 soverom i sofaen og i gangen *rødme mer* men eg driver nå å rydda bort små klær og skal begynne på nytt. Dere er forreseten utrulig flinke. )
rosa og en blå Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter #12 Skrevet 9. oktober 2008 slik må eg kjøpe når vi skal flytte inn i nytt hus. ) (om 2 år da.. kremt) har 2 komoder som er lik denne, men eg roter fælt likevel. men fra i dag av skal eg skerpe meg.
Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #14 Skrevet 9. oktober 2008 Brukte klær hives i vask etter enda dag, opplever skjeldent at de er uten flekker, hvis det skulle være en ren bukse så brukes den dagen etter, legges da sammen med de andre klærne som skal brukes dagen etter ( ordner alltid klær kvelden før). Oversikt over jentenes kommode: øveste skuff inneholder luer, halser, skjerf , ullsokker og votter Så en skuff med kluter, smekker ol. En skuff med t-skjorter og pologensere/ underskjorter med både kort og lang arm, sortert på hver sin side, og i bunker med hver sin størrelse. Egen skuff til bodyer, også sortert etter størrelse, kort/ lang arm. Egen skuff til natttøy Skap: Egen hylle til strikkatøy, og fleestøyet, jentene har hver sin side, sortert i sett selvsagt. Egen hylle til CH`bukser og gensere sortert i sett/ det som matcher. Egen hylle til LS`bukser og gensere sortert på samme måte. Så felles hylle med skjørt,kjoler, diverse annet.. Skuffer i skapet: Sokkeskuff som jeg har delt i to, hver sin side. Strømpebukse og longsskuff som også er delt. Undertøy, badetøy skuff Henge del, kjoler et par vinterdresser som enda ikke er tatt i bruk, kåper og ytterjakker.Skoesker i bunn med sko i, og esker med diverse annet. Her er det orden i sakene.....var et rotehode selv før, må være skikkelig "nazi" med meg selv på dette området. Funnet ut at dette systemet fungerer utmerket for både meg og gubben. Lurt å legge sett sammen synes jeg, da holder man lettere oversikten. Kan også være smart å legge matchende klær sammen. Lettere å finne fram et sett da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå