Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 Nå har Saera Kahn sykemeldt seg fordi det ble mye blest rundt telefoneringen hennes. Ja, saken er pinlig, og det er sikkert passe ubehagelig å gå på jobb / møte folk ute, men hun er da vitterlig ikke syk... (dvs. man er vel ikke helt "god" om en bruker hundretusen på spåkoner, men det er en litt annen sak...)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 du kan vel ikke vite hva slags press hun føler. for alt vi vet kan det jo hende hun ikke greier og sove og bare gråter/ har angst pga dette. ' folk får psykiske problemer for langt mindre en dette
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 9. oktober 2008 #3 Skrevet 9. oktober 2008 Det er slik ein stortingspolitiker gjør når livet går litt i mot ein. Ein anna kan ikkje det......... Lurer på om ei sjukemelding hjelper meg hvis eg får ein litt stor mobiltelefon regning eg???
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 9. oktober 2008 #4 Skrevet 9. oktober 2008 om du får stor mobilregning så står det ikke på forsiden av mange aviser og du blir ikke nedringt av pressen. det er ganske stor forsjell i press. forsovit er det nok av vanlige dødlige som får sykemld fordi de ikke takler og møte jobben sin.
~~DoraDora~~ Skrevet 9. oktober 2008 #5 Skrevet 9. oktober 2008 Spillegalskap er en sjukdom, og det samme er vel sikkert ringegalskap?
Brava Skrevet 9. oktober 2008 #6 Skrevet 9. oktober 2008 Hadde jeg blitt hengt ut i media i dag etter dag og uke etter uke hadde jeg blitt ganske syk selv. Sykdom trenger ikke ha en fysisk årsak.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 9. oktober 2008 #7 Skrevet 9. oktober 2008 Og hvordan i alle dager kan du vite at henne ikke er syk?? Og være psykisk syk er også grunnlag for sykdom.. Og sånn som media fråtser i denne mediaen så skjønner jeg godt at henne får en knekk.. Hvor har de bevist at henne ikke har en kjøreste i det britiske forsvaret?? media og her inne så fråtser det i JUG JUG JUG.. Hvor har dere bevis på at dette er jug?? Tenk hvis hun har en kjæreste der.. Ang.spåkonene.. Sef. er det en forferdelig dum ting og gjøre.. Men la nå jenta være i fred ...
Kamomille Skrevet 9. oktober 2008 #8 Skrevet 9. oktober 2008 Enig jeg! Dette kan hun jammen takke seg selv for. Hun har viklet seg inn i et nett av løgner, og det må jo være rimelig poinlig å bli tatt i løgn gang etter gang.... For det første så har hun misbrukt stortingets avtale om jobb-telefon. Hun er vel såpass oppegående at hun vet at en jobb-telefon skal brukes til jobb og ikke til dyre private utenlandssamtaler eller samtaler til spåkoner. Det kan hun fint bruke sin private telefon til. Når media så får nyss i at stortinget har nektet å betale de skyhøye regningene sine, så lager hun unnskyldning på unnskyldning for å dekke over det hun har gjort. Hvorfor si at kjæresten jobber i forsvaret når han ikke gjør det? Hvorfor si at hun ikke har rint spåkoner, når regningene viser at hun har brukt opptil 100 000 kroner på det (man skal ha ganske dårlig syn for å selv ikke se at det er et høyt beløp på regningen....) Og når hun så blir tatt i alle disse løgnene så reagerer hun med å sykemelde seg - altså; arbeidsgiver skal fortsatt betale henne lønn mens hun skal sitte hjemme og "tenke over hva hun har gjort" dersom en vanslig arbeidstaker hadde gjort dette, hadde han kanskje blitt bedt om å si opp jobben sin, fått sparken, blitt omplassert, blitt anmeldt osv....
Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #9 Skrevet 9. oktober 2008 For det første er angst en diagnose man ikke skal bruke i tide og utide, det er urett mot dem som faktisk lider av det. Å ikke få sove pga at man har tabbet seg ut og synes det er ubehagelig å ta konsekvensene er ikke angst. At hun sover dårlig og gråter mye er heller ikke en sykdom, det er i dette tilfellet en konsekvens av uvettig og ulovlig bruk av goder hun hadde gjennom jobben. Ja, mange medier går ganske langt, men å kalle det mobbing blir veldig feil. Det er faktisk ganske alvorlig det hun har gjort (prøvd å snyte til seg dekning av egne "goder" gjennom en refusjonsordning på jobb), og det er viktig at slikt ikke forbigås i stillhet og med skuldertrekk, for da hadde nok ikke hun blitt den eneste med høye regninger. Og når man attpåtil lyver for å skjule at man man prvde seg på svindel så mener jeg at det er såpass uvettig at det at man ikke får sove når det blir avslørt faktisk ikke er sykdom, men dårlig samvittighet og gremmelse. Jeg liker ikke tanken på at folk skal sykemeldes fordi det er for pinlig for dem å innrømme faktiske forhold når de blir avslørt i svindel.
Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #10 Skrevet 9. oktober 2008 Hun har innrømmet at kjæresten var en løgn, og at det faktisk stemmer at hun har ringt spåkoner i en pressemelding i dag. Løgnene hennes fikk til og med det norske forsvaret til å sette igang en stor granskning fordi det hadde vært veldig alvorlig om hun hadde ringt en norsk soldat i tjeneste (hun sa i utg.punktet at han var norsk). Det er ikke småtterier med ressurser den dama har blåst iveg ... jeg synes slik juks og løgn fortjener fokus (ikke hets), fordi det ikke skal anses som akseptabel oppførsel av en stortingspolitiker.
80 m/ supersøt jente! Skrevet 9. oktober 2008 #11 Skrevet 9. oktober 2008 Helt enig med tingeling! At det kommer ut i media at man har misbrukt offentlige midler når man er en offentlig person, et helt rimelig, og bare å forvente. Pinlig å komme på jobb dagen etter? JA! Så da misbruker man sykemeldingsordningen... Får ikke min sympati!
ana baroma Skrevet 9. oktober 2008 #12 Skrevet 9. oktober 2008 Joda, hun har begått en megatabbe, og som så mange andre forsøkt å lyve seg utav den. Man møter seg selv i døra, og det blir for tøft å være menneske med ansikt ut mot verden. Og som så ofte før, så ser vi tabloidavisene gasse seg i andre elendighet, de leter opp historier, ringer rundt for å få enda flere førstesideoppslag, vi mates på nettet hele dagen om denne kvinnens grusomme handlinger. Jeg har jobbet i psykiatrien, og jeg beklager, det skal mindre enn dette for å knekke et menneske. Det er veldig lett for oss "ufeilbarlige" å rope korsfest, korsfest uten å evne å sette oss inn i bakenforliggende årsaker osv. Hva vet du om at hun misbruker sykemeldingssytemet? De som virkelig misbruker dette er de som ligger hjemme i senga pga fylleangst etter julebordet, de som hoster litt, og dermed mener de er syke. Jeg har sett folk med gode og flotte jobber bukke under pga feilvurderinger, og rusbruk. Så hva med å slutte å være så dømmende til alt! Denne dama får nok sin straff, om ikke annet henger hun i gapestokken... og det er jo en straffemetode vi avskaffet for mange år siden. Den er gjeninnført gjennom media - og det er straff som kan ta livet av et menneske. Vær obs på det!
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 9. oktober 2008 #13 Skrevet 9. oktober 2008 Skjønner jo at eg ikkje kjem på forsida om eg får ei høg regning. MEN hvis ho virkelig trudde at detta kom til å gå bra så burde ho revurdere det ho driver med. Det er bare rett og rimelig at det blir klint utover avisene. Ho er med å styre detta landet men ringer godt over 700 telefoner til spådamer over ein hvis periode, noko som ut gjorde ca 3 samtaler om dagen!!! Da har ein eit problem og det vil bli oppdaga ein eller anna gong. Detta viste ho at kom, beklager ingen sympati fra meg heller. Og eg veit det meste om å vera psykisk sjuk og ha angst da eg er gift med ein som daglig tar medisiner for å klare dagen. Han er i full jobb og har vert det sida 2004. Systemet for han var at han måtte gå sjukemeldt eit år før han fikk tiltak, fikk tiltak i januar 04 og var utplasert i jobb mars samma året, og der har han jobba sida. Fast ansatt fra mars 05. At ho er sjukemeldt nå er litt i seinaste laget å sjukemelde seg meiner eg, ho burde ha gjort det tidligare. Da hadde ingen reagert. Veit også at alle ikkje skjønner at dei har eit problem. MEN som stortingsrepresentatn så burde ein klare å tenke litt lengere meiner nå eg............
cherry coke Skrevet 9. oktober 2008 #14 Skrevet 9. oktober 2008 Misbruk av sykemelding? Tror du legen hennes hadde sykmeldt henne uten god grunn? Som du sikkert vet er reglene ang sykmelding blitt mye strengere de siste årene. Jeg forstår godt at hun er sykmeldt, det er nok et umennesklig press fra media og offentligheten hun er utsatt for.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 9. oktober 2008 #15 Skrevet 9. oktober 2008 Hun innrømmer og ha ringt spåkoner ja.. Og jeg gjentar meg selv og sier at det er sef. en stor tabbe.. Men hvor i alle dager klarer du og lese hen at hun har innrømmet at hun ikke hadde en kjæreste allikevel i det britiske forsvaret.. Hun sa enkelt ved en anledning at hun hadde ringt til soldatkjæresten sin satelitt tlf. Og de ANTOK da bare at det var en norsk soldat.. Noe det ikke var.. det er det eneste som jeg har sett i media om den saken.. Hvor innrømmer hun at hun i utgangspunktet ikke har noen kjæreste hun har ringt til i militæret??
Kamomille Skrevet 9. oktober 2008 #16 Skrevet 9. oktober 2008 Joda, skal være enig med deg at å bli hengt ut på førstesidene av avisene kan få noen og enhver til å bukke under. Men; jeg er faktisk tilhenger av at folk får ta konsekvensen av sine egne handlinger. Og spesielt gjelder de som misbuker ordninger som faktisk er betalt av våre skattepenger! Hadde hun bare kunnet innrømme sine feil i førsteomgang så rtor jeg mange hadde sett mildere på henne. Men hvorfor finne opp en kjæreste i forsvaret? Hvorfor forsøke å få stortinget til å betale for telefonsamtaler til spåkoner? I mine øyn e er hun såpass oppvakt at hun har skjønt at det hun drev med ikke var riktig. Ellers hadde hun vel ikke forsøkt seg med så mange dekkoperasjoner. Og her er det vel ikke snakk om at media har grafset? Hun har jo selv sendt ut pressemeldinger der hun informerer om at hun har ringt sin kjæreste i forsvaret samt at hu har dementert at hun har ringt spåkoner... Og nei, jeg har ikke inngående kjennskap til hennes historie så jeg kan selvfølgelig ikke med sikkerhet si at hun misbruker sykemeldingssystemet. Men at det virker noe underlig på meg at en skal kunne sykemelde seg fordi man er tatt i løgn og juks - DET står jeg virkelig for. Og du har vel heller ikke nok kunnskap til å si at hun IKKE bruker misbruker systemet. Like lite som de kan di at de som ligger hjemme med fylleangst hels sikkert misbruker rett til sykemelding? Hva vet du om hvor sterk angsten til et menneske kan være etter en skikkelig fyllekule? Jeg har aldri sagt at jeg er ufeilbarlig. Jeg har gjort mine dumme ting i livet og også endel ting som sjør at det ahr vært vanskelig å stå rett når det stormer. Men at jeg skal belaste arbeidsgiveren min med det har faktisk ikke falt meg inn. Jeg får pent ta konsekvensen av mine egne handlinger. Hvis hun hadde trengt et par dager fri hadde hun sikkert fått innvilget både velferdspermisjon eller ferie. Men å sykemelde seg syne sjeg ikke noe om i slike situasjoner:(
Kamomille Skrevet 9. oktober 2008 #17 Skrevet 9. oktober 2008 Joa, reglene er der. Men legene skriver allikevel ut sykemeldinger. Er Desverre ikke vanskelig å finne leger som skriver ut sykemeldinger i hytt og pine
Lilletrollogmamma Skrevet 9. oktober 2008 #18 Skrevet 9. oktober 2008 da har jeg også misbrukt sykemelding...jeg trodde ikke det selv, men...viss du vet bedre HI, så...
Den Blå Engel Skrevet 9. oktober 2008 #19 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg sier som mange andre her: Det å henges ut på nyheter og aviser påvirker nok et menneske adskillig mer enn litt omgangssyke. Man er passe blasert hvis man ikke klarer å sette seg inn i den situasjonen. Husker du Tore Tønne? For ham ble den offentlige gapestokken for mye. Jeg får en veldig ekkel følelse av all denne blodtørstigheten. Javisst har hun gjort noe dumt, ikke minst det at hun ikke la alle kortene på bordet med en gang. Men stortingsrepresentanter er mennesker de også. Det var galt, men langt på vei forståelig at hun ikke ønsket å informere hele Norge om noe hun visste at hun ville bli hengt for.
Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #20 Skrevet 9. oktober 2008 Egentlig har vel ingen av oss noe med sykemeldingen hennes aa gjoere. Naar du eller jeg er sykemeldt har vi da ingen plikt til aa opplyse verden om grunnlaget, og det har da vel ikke politikere heller. Jeg regner med at legen hennes er fint i stand til aa vurdre hennes helsemessige situasjon!
Tøysetipp Skrevet 9. oktober 2008 #21 Skrevet 9. oktober 2008 *nekter for at jeg leste dette innlegget og rusler ut igjen*
Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #22 Skrevet 9. oktober 2008 Haha Tenkte å komme med en lang tale, men signerer Tøysetipp istedet
solstråle69 Skrevet 9. oktober 2008 #24 Skrevet 9. oktober 2008 Dette er jo velferdssamfunnet på sitt beste! :-) Først betaler vi hennes private telefonsamtaler, og så betaler vi for at hun mister jobben på grunn av det. :-) En "vanlig dødelig", hadde vært nødt til å tilbakebetale telefonregningene, og i tillegg fått avskjed (sparket på dagen).
Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #25 Skrevet 9. oktober 2008 Hva i alle dager har dette med velferdssamfunnet å gjøre? Av og til lirer du av deg så rare ting, at jeg blir helt stum :-0 Regner med du antydet at det hadde noe med at hun er fra AP å gjøre? Tror du noen fra H eller FrP hadde måtte betale det selv? Eller mener du at velferdssamfunnet bare er for de på Stortinget.?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå