Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 4 mnd som ikke klarer å "stå" i fanget når vi holder ho. Ho er helt gele i beina da. Sparker hardt i fra på stelleordet, men har lest i flere innlegg her i det siste at det kan være et tegn på cp når de ikke står i fanget - og ble litt bekymret da:) Hvor gamle er de vanligvis når de klarer dette?

Jeg vet at de hverken skal stå eller sitte før de klarer det selv, men har lest om det og måtte bare prøve...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som min hs sa,alt du gjør med ditt barn er rett.

Lar du hun stå i fanget ditt eller sitte.Det er helt ok.

Men sant som du sier de skal ikke ``lære`` og stå sitte alene før de klarer det selv.Dette er pga ryggen.Mange glemmer nok at ryggen skal holde livet ut.

Men nok om det....Sønnen min klarte ikke stive av beina når han sto før han var nærmere 6 mnd...Mens andre trollunger på knappe 3 mnd sto i fanget og svinget med rompa...

Søtt og se på men det er ingen ting galt med min sønn.

Nå er han 8 mnd og står stødig nok.Men ikke alene.

Tror du kan ta det helt med ro.

Ditt barn har ikke lært og stå så hvordan skal de da klare det på et par forsøk?

hadde du gått inn for at ho skal lære det og øvd på det hver dag hadde ho klart det innen 2-3 uker.Det er jeg nesten sikker på.

Er du virkelig nervøs for dette med cp ta en prat med din hs.På 6 mnd kontrollen skal du ha lege og de sjekker det meste og du kan spørre om slike ting:=)

Lykke til:=)

Skrevet

Ja, det er nok helt rett. Ble bare et øyeblikk bekymret:) Vil at alt skal være bra med babyen min vet du! :) Er nok fare for å bli litt stressa av ingenting, alt er jo nytt:)

Takk for svar. Hører gjerne fra flere også:)

Skrevet

Jenta her er 5 mnd,og har stått en stund. Men dette er veldig individuelt! Alt er helt sikkert bra =) Mi har vært tidlig ute på det meste, strever med å komme opp på kne og har gjrot det siden 4 mnd. Ta det med ro, plutselig en dag står hun i fanget.

Skrevet

Hei:)

Slapp helt av. Det er snakk om noe så enkelt som reflekser. Noen har reflekser som sier "stå" når bena berører bakken. Andre har reflekser som trekker føttene opp til seg når føttene treffer underlaget. Det er like normalt, så det har egentlig ingenting med å være "flink" :)

Skrevet

Min gutt har stått i fanget fra han var tre mnd eller noe, men altså poenget mitt er at min mormor var så imponert over dette, for hennes sønn, altså min onkel, som er helt normal, var helt gele i benene til han var 9 mnd. Så ikke bekymr de, 4 mnd er jo ingenting. :-)

Skrevet

Tusen takk for svar. Da slår jeg meg til ro med det:) Ikke lett å vite alltid. Har jo verdens vakreste og beste jente og vil henne alt godt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...