Gå til innhold

Seifilet, hva lager jeg til middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ca 5oog seifilet, hva godt kan jeg lage til middag???

Vi er ikke så glade i fisk, men prøver!

Videoannonse
Annonse
Gjest det spirer og gror- Adrian&Oda
Skrevet

skjær fileten i passe store biter å så "ruller" du fisken i mel, salt å pepper å steker den.. sørg for at du har MASSE smør i panna når du er ferdig stekt, så tar du melblandingen du har igjen å bruker oppi stekesmøret så du får en meljevning, så heller du i vann til passe sauskonsistens å krydrer etter smak =)

med poteter til.. KJEMPEGODT!! =)))

Skrevet

å så kan du godt ha litt fløte i sausen =)

jeg er ikke glad i fisk i det hele tatt, men dette ER godt =)

Skrevet

Og ikke glem løken;) eller du kan brune filetene fort i panna, legge i ildfast form, strø over grønnsaker og "bake" i ovnen

Skrevet

Smelt litt smør, og ha i litt vann og fisken. Litt salt og mye pepper/sitronpepper, persille evnt. gressløk. Mye løk, eller purre er også godt. Du kan strimle gulrøtter å ha i også. Ha på lokk og la det stå en stund til fisk og grønnsaker er blitt møre.

Dette er kjempegodt med poteter til:)

Du kan jo egentlig tilsette allt som er godt/ prøve det frem.

Ellers kan du ta filetbiter og pakke inn i folie med sitronpepper på og grille i ovnen. Serveres med potet og grønnsaker:)

Skrevet

Tar jeg ut fileten da jeg lager sausen eller???

Skrevet

vet ikke om denne var ment til meg, men ja du lager sausen etter filetene er tatt ut, de kan du bare legge på et fat mens du lager sausen åsså putter du de oppi sausen etterpå så de blir varme igjen.. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...