olebrum78 Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 Har ca 5oog seifilet, hva godt kan jeg lage til middag??? Vi er ikke så glade i fisk, men prøver!
Gjest det spirer og gror- Adrian&Oda Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 skjær fileten i passe store biter å så "ruller" du fisken i mel, salt å pepper å steker den.. sørg for at du har MASSE smør i panna når du er ferdig stekt, så tar du melblandingen du har igjen å bruker oppi stekesmøret så du får en meljevning, så heller du i vann til passe sauskonsistens å krydrer etter smak =) med poteter til.. KJEMPEGODT!! =)))
Gjest det spirer og gror- Adrian&Oda Skrevet 9. oktober 2008 #3 Skrevet 9. oktober 2008 å så kan du godt ha litt fløte i sausen =) jeg er ikke glad i fisk i det hele tatt, men dette ER godt =)
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 9. oktober 2008 #4 Skrevet 9. oktober 2008 Og ikke glem løken;) eller du kan brune filetene fort i panna, legge i ildfast form, strø over grønnsaker og "bake" i ovnen
camosilla Skrevet 9. oktober 2008 #5 Skrevet 9. oktober 2008 Smelt litt smør, og ha i litt vann og fisken. Litt salt og mye pepper/sitronpepper, persille evnt. gressløk. Mye løk, eller purre er også godt. Du kan strimle gulrøtter å ha i også. Ha på lokk og la det stå en stund til fisk og grønnsaker er blitt møre. Dette er kjempegodt med poteter til:) Du kan jo egentlig tilsette allt som er godt/ prøve det frem. Ellers kan du ta filetbiter og pakke inn i folie med sitronpepper på og grille i ovnen. Serveres med potet og grønnsaker:)
olebrum78 Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 9. oktober 2008 Tar jeg ut fileten da jeg lager sausen eller???
Gjest det spirer og gror- Adrian&Oda Skrevet 9. oktober 2008 #7 Skrevet 9. oktober 2008 vet ikke om denne var ment til meg, men ja du lager sausen etter filetene er tatt ut, de kan du bare legge på et fat mens du lager sausen åsså putter du de oppi sausen etterpå så de blir varme igjen.. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå