Gå til innhold

Netthandel? Fra utlandet.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med det? Har så lyst å kjøpe noe fra USA, men er redd det blir så dyrt, med tanke på div toll og avgifter. Vet at for å unngå dette så må man handle for under 200, men det jeg vil ha koster ca 1200, og da ble det visst enda dyrere pga man ikke kunne fortolle selv....

Noen som har peiling??? På hva det f. eks vil koste?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har handlet ganske mye fra USA de siste årene, det du får oppgitt som sum fra butikken i USA er hvor mye varen koster + hva det koster dem å frakte varen til Norge. Ofte kan du velge mellom ulike fraktmuligheter, jo raskere du vil ha varen jo mer koster det.

Når varen kommer til Norge må du betale moms og fortolling på varen. Det er noen unntak, men jeg husker ikke i farten hvilke varer det er unntatt toll på - tror kanskje elektriske artikler men er ikke sikker.

Gå inn på tollvesenets nettsider og kikk der, står en del om tollsatser osv. Fortolling er på 10 eller 12% (tror jeg) og momsen er vel 25% av varens verdi. Men dette står som sagt på tollvesenets sider, så sjekk der for jeg har ikke alle disse prosentene helt klart for meg :-/

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...