Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 Slik vaskerompating på badet. Heter det egentlig bidè? Satt og så på noen eindomsannonser, og da oppdaget jeg denne "tingen" på et bilde. Er det noen som har det? Kom på at jeg faktisk ikke vet hvordan den brukes. Seriøst altså! Husker en barndomsvenninne av meg hadde det hjemme hos seg og husker jeg synes de var så "pene på det" at de måtte ha rompevasker Men er det noen som har det som ikke hadde klart seg uten? Eller noen som har som absolutt hadde klart seg uten? Hvordan bruker man det? Setter seg oppå og spyler baken? Mye rart en kan lure på!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 Min erfaring er at det brukes til stumtjener eller fotvask:)
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #3 Skrevet 9. oktober 2008 Broren min har nok den mest originale bruken av et bidet jeg har hørt om; på et hotellrom i Frankrike, testet han den nye dykkermasken og snorkelen der, (selvfølgelig akkurat da "stuepiken" kom inn for å gjøre rent). Det er vel mest vanlig i sørligere strøk, hvor man lettere blir litt svett "dernede".
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #4 Skrevet 9. oktober 2008 Vi hadde det i den gamle leiligheten vår :-) før det hadde jeg ingen erfaring med det. Jeg hadde klart meg uten, men den var litt fin også! Den var helt genial å ha mens jeg gikk gravid ihvertfall, og etter jeg hadde født og var sår og sydd der nede. Det var jo bare å sette på lunkent vann og ta en vask foran eller bak akkurat når det skulle passe. Jeg synes spesielt det var litt greit å være skikkelig rein etter fødselen da jeg hadde et svært sår der de hadde klippet og sydd, og livmoren fremdeles renset seg. Og selvfølgelig tørket jeg meg med dopapir etter nr 2. før jeg vasket! Det hendte at noen tok fotvask der også :-D ligger i rette høyden for å si det sånn..
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #5 Skrevet 9. oktober 2008 Hahaha, tenker stuepiken fikk seg en god latter også
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #6 Skrevet 9. oktober 2008 æsj, ekkelt å ta fotvask oppi der man har vaska ræva si da! pjuk...
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #7 Skrevet 9. oktober 2008 ?? Så du klarer f.eks å dusje ræva et annet sted enn der du dusjer føttene du da? De fleste vasker vel også et bidè?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #8 Skrevet 9. oktober 2008 Hvorfor er det ekkelt?! Man vasker jo et bidè slik man vasker dusjen o.l!!!!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #10 Skrevet 9. oktober 2008 trodde en brukte bide til å tisse i jeg!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #11 Skrevet 9. oktober 2008 Nei ikke til å tisse i :-D den er til vask av det du har mellom beina! Og selvfølgelig blir den vaska ofte! Den blir faktisk reinere enn dusjen, ingen direkte kontakt med kroppen (les føtter)!!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #12 Skrevet 9. oktober 2008 hm... hadde en merkelig teori om at gutter brukte den til å tisse i før. Akkurat som et pissoar, he he
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #13 Skrevet 13. oktober 2008 Alle bad i Spania har det.Det er vanlig der og uvanlig her som mange andre ting.Ikke noe galt i det eller.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #14 Skrevet 13. oktober 2008 Vi hadde det i en leilighet vi leide. Prøvde det vel én eller to ganger. Klarer meg helt fint uten!
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #15 Skrevet 13. oktober 2008 Vi har det, var allerede i huset når vi kjøpte. Og den er kjempefin til å oppbevare badelekene til mini! og ja, den forsvinner herifra når vi skal pusse opp badet! Har bodd her i ca 1,5 år og har ALDRI brukt det til annet enn oppbevaring av leker...
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #16 Skrevet 13. oktober 2008 vi bruker vår bidet hver dag.. barna vasker seg der (rekker ikke opp til vasken) vi tar fotvasken der hver kveld om vi dusjer om morgenen (dusjer ikke både morgen og kveld- men er veeldig nøye på å være reine til vi skal i senga) og jeg vasker underlivet rett som det er der. etter fødsler er den geniaaal!! Du sitter på den og spyler deg med en dusj, veldig hygienisk synes jeg, da alt sikttent vann jo renner rett ut med en gang.. rart at noen skulle synes det var ekkelt? bader dere aldri, derre, da? da sitter man jo i skiten sin en stund..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå