Gå til innhold

fødsel engangsstønad


Anbefalte innlegg

Skrevet

har fått svar på søknaden om fødsel engangsstønaden nå, å der står d at "før vi kan behandle saken din ber vi om at du sender inn en ny bekreftelse fra din lege eller jordmor når du har passert uke 26 i svangerskapet. hvis ikke vil vi tidligste utbetaling av engangsstønadenvære 20.11.08"..

må jeg virkelig levere en nye bekretfelse når di fikk kopi av ULen jeg var på så der står alle opplysningene på? eller kan jeg forvente at utbetalingen komme 20.nov?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har jeg aldri hørt om. Men ring NAV og spør hvorfor de ber om dette.

Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

Hei. Du må sende inn en bekreftelse fra lege/jm om at du er gravid. Det er det eneste som teller,kopi av ul etc teller ikke. E har fått engangsstønad med begge mine 2,og e fikk pengene ganske tidlig:)

Skrevet

hmm ganske rart då, når eg gjekk gravid i 03 så tok di kopi av UL skjemaet å fikk utbetalingen i uke 26, denne gangen når eg leverte så sa di at di ville ha UL skjemaet å ikke helsekortet..hi

Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

Merkelig..da får du ta å ringe til nav. E fødte i 05 og i 07..bodde i 2forskjellige fylker og fikk beskjed fra begge om bekreftelse fra jm lege var det eneste som holdt. Men ta å hør med nav du,så blir det sikkert en ordning på det:)

Skrevet

sånn då har eg snakkt med di, va någe nytt nå at me måtte levere "bevis" når man va 26uker på vei.. så for

bare bestille time t legen når eg e 26uker, sånn eg kan springa bort til nav etterpå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...