Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 har fått svar på søknaden om fødsel engangsstønaden nå, å der står d at "før vi kan behandle saken din ber vi om at du sender inn en ny bekreftelse fra din lege eller jordmor når du har passert uke 26 i svangerskapet. hvis ikke vil vi tidligste utbetaling av engangsstønadenvære 20.11.08".. må jeg virkelig levere en nye bekretfelse når di fikk kopi av ULen jeg var på så der står alle opplysningene på? eller kan jeg forvente at utbetalingen komme 20.nov?
frk-fryd Skrevet 9. oktober 2008 #3 Skrevet 9. oktober 2008 Har jeg aldri hørt om. Men ring NAV og spør hvorfor de ber om dette.
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥ Skrevet 9. oktober 2008 #4 Skrevet 9. oktober 2008 Hei. Du må sende inn en bekreftelse fra lege/jm om at du er gravid. Det er det eneste som teller,kopi av ul etc teller ikke. E har fått engangsstønad med begge mine 2,og e fikk pengene ganske tidlig:)
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #5 Skrevet 9. oktober 2008 hmm ganske rart då, når eg gjekk gravid i 03 så tok di kopi av UL skjemaet å fikk utbetalingen i uke 26, denne gangen når eg leverte så sa di at di ville ha UL skjemaet å ikke helsekortet..hi
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥ Skrevet 9. oktober 2008 #6 Skrevet 9. oktober 2008 Merkelig..da får du ta å ringe til nav. E fødte i 05 og i 07..bodde i 2forskjellige fylker og fikk beskjed fra begge om bekreftelse fra jm lege var det eneste som holdt. Men ta å hør med nav du,så blir det sikkert en ordning på det:)
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #7 Skrevet 9. oktober 2008 sånn då har eg snakkt med di, va någe nytt nå at me måtte levere "bevis" når man va 26uker på vei.. så for bare bestille time t legen når eg e 26uker, sånn eg kan springa bort til nav etterpå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå