Gå til innhold

Hvordan utarter øyekatar seg....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg hår fått det...øyet er ekkelt, det svir og klør og det kommer endel gult i kroken....og bare høyre øye...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes ut som øyekartarr, ja dessverre :-(! Det går helt fint å få det kun på ett øye, men vær oppmerksom på at det høyst sannsynlig vil smitte over til det andre også.

Øyekartarr er i det store og det hele veldig smittsomt, så jeg anbefaler å få tak i øyedråper hos legen (feks Klorafenikol). Ta kontakt med legen din, du! Og god bedring :-)

Og du, husk å vaske hendene dine godt, slik at de andre i familien slipper smitte!

Skrevet

Det er kanskej mange måter det kan utarte seg på, men pass uansett på god håndhygiene og vask av gøgga i øynene med rent, varmt vann. Sånn har vi holdt det i sjakk på jenta vår, og kun trengt øyedråper 1 gang.

Skrevet

Tusen takk for svar. Har nå fått time hos lege...slik er det å håndhilse på en far som akkurat hadde vært å hentet kloramfenikol til sitt barn pga at barnet hadde øyekatar og det gikk i barnehagen. Enda jeg vasket hendene da jeg kom hjem...men jeg hadde jo vært innom butikken først da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...