Gå til innhold

eh dumt spørsmål men.. ang strøm..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettop flyttet ut i en ny leilighet, hvor henvender jeg meg for å få ordnen på det med strøm. Har strøm i leiligheten, men skal betale strøm selv så.. vet ikke om jeg skal bare kontakte et eller annet strømselskap ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble ikke strømmen lest av når du flyttet inn? Vel, ingen fare, regningene kommer de... Men kan jo være lurt å sjekke litt opp om det finnes rimeligere strømleverandører enn den du har nå...

Skrevet

vet ikke hvem jeg har nå da ??

Skrevet

Leste du av strømmen når du flyttet inn?

Du kan jo spørre huseier om det gjør noe om du byttter leverandør hvis du finner noe billigere, da får du sikkert med deg iløpet av samtalen hvor du har strøm nå..

Skrevet

kontakt din lokale strømleverandør. Uansett kommer nettleieregningen derfra. Si i fra hvor du bor(adressen)og de fikser det.

Dette er ditt ansvar.

Skrevet

Eier du eller leier du leiligheten?

Dersom du leier skal du og huseier skrive av strømmåleren når du flytter inn. Du skal jo ikke betale strøm som er brukt før du flytter inn... Dette skrives på et kort for overtakelse av strøm som leveres til strømleverandør. Hvem som er strømleverandør vet jo i så tilfelle huseier.. regning vil ikke komme til deg før dette er gjort.. Strømleverandør må jo ha dette kortet med din underskrift før de kan sende regning til deg.

Et slikt kort skulle huseier evt ha skrevet med forrige leietaker også om det er ei leilighet du leier... Strøm som evt brukes fra forrige flyttet ut til du flyttet inn skal da evt betales av huseier.

(leier selv ut leilighet hvor leietaker betaler strøm selv..)

Når dette er gjort og størmabonement er skrevet over til deg hos dagen levereandør kan du evt bytte strømleverandør..

Regner med at det da er en egen strømmåler i leiligheten. I skikrings skapet...

Har du kjøpt, blir det samme prinsipp, du og forrige eier leser av strømmen og fyller i samme kortet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...