Gå til innhold

Svie under ribbein i perioder, driiitvondt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke hatt det sånn med noen av de andre. Babyen ligger heller ikke så høyt opp og trykker eller sparker. Det føles som det plutselig begynner å svi/brenne under ribbeina rett under puppene og det gjør så himla vondt. Gir seg etter en stund, men kommer plutselig tilbake flere ganger om dagen. Var hos legen på mandag uten å nevne det, da var alt annet bra hvertfall. Noen fler som har det sånn og vet hva det er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg veit ikke hva det er, men har det på samme måte jeg også, hatt det siden rundt uke 20..er veldig vondt, som du sier så svir\brenner det, kjennes nesten ut som det er e åpent sår...men jeg har ikke brydd meg med å nevne det for legen, for har egentlig bare gått ut i fra at det er normalt :P

Skrevet

Hei dere.

Dette sliter jeg og med. Spesielt når jeg legger meg ned, Det er kun på høyre siden, og helt opp under ribbe bena.

Har ikke fått spurt noen om det enda, men fint om noen der ute har et svar.

Jeg finnes på desmber klubben 08 om dere finner et svar:)

Skrevet

Jeg også har det litt sånn... det er ikke dritvondt, bare kjenner at det svir - under ribbeina på høyre side. Ikke hele tiden, men ofte.

Tok det opp med legen min forrige uke, og hun sa at det var fordi babyen lå og trykket på samme sted hele tiden... visstnok helt vanlig, og babyen kunne ligge der å trykke selv om vi ikke "merket" det (altså ikke kjente babyen, men bare sviingen).

Babyen min ligger så høyt oppe, så for meg var det et logisk svar hvertfall:) Hun sa forøvrig at hun hadde det slik enda, og det var 11 år siden hun var gravid... så ikke sikkert det går over heller?!

Skrevet

Dette kan jo være tegn på svangerskapsforgiftning! Kom deg/der til legen

Skrevet

Ja, det kan være et tegn på svangerskapsforgiftning å ha smerter i øverste del av magen, men trenger ikke være det... Da må det være andre symptomer også...

Både HI og jeg har vært hos lege. Min urinprøve var fin, blodtrykket var helt perfekt og ingen ødemer i det hele tatt. HI sa også at prøvene hennes hadde vært helt fine, så da er det nok ikke det...

Jegg tok det også opp med legen min, og det hun har mast om hver eneste time er symptomer på svangerskapsforgiftning og at hvis jeg får det må jeg skynde meg til lege. Så tviler på at hun hadde latt meg gå derfra med svangerskapsforgiftning....

Skrevet

Jeg har også hatt det i mange uker nå, men kun på venstre side. Jeg går på kontroll annenhver uke pga komplikasjoner i tidligere svangerskap og urin og blodtrykk er fint. Disse smertene kan kun være tegn på svangerskapsforgiftning hvis en har høyt bt og utslag på protein i tillegg (som dere andre skriver over her også). Jeg får meg noen solide spark i tillegg, men i ribbeina kjennes det ikke som spark på meg ihvertfall, det er heller som stikninger eller små eletriske støt. Jeg skjønner at det er spark pga bevegelsene til babyen når jeg kjenner disse "stikningene". Er 33+3. Begynner å bli temmelig mørbanka oppunder der nå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...