Gå til innhold

Engstelig uten peiling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å bli gal av engstelse her! Er i midten av 5 uke nå, og har ventet i tre år på denne positive testen! (bare 1 eggstokk som virker) Var til tidlig UL på tirsdag for å stadfeste hvor langt jeg var kommet, og der tok hun samtidig en kreftprøve, som gjorde at jeg blødde litt resten av den dagen. Men nå, to dager seinere, er det litt blod i utfloden, og jeg bekymrer meg nesten grønn! Noen som har noen erfaringer fra dette? Og hvordan kjenner man en SA? Har aldri hatt noen, så vet ikke hvordan man skjønner man har hatt en en gang! Gynekologen kunne stadfeste at fosteret lå inni en tykk, fin sekk, og at den lå inni livmoren. Vil alt det komme ut ved en evt SA???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Det er litt vanskelig å uttale seg om dette, men ettersom jeg har hatt en SA kan jeg berette hvordan det var.

Jeg var i 8. uke. Symptomene på graviditeten hadde avtatt en stund i forkant. Brystene ble mindre, mindre trøtt...

Den dagen det skjedde hadde jeg menstruasjonssmerter som var kraftigere enn normalt. Nesten som i begynnelsen av en fødsel. Skikkelig ømt i korsryggen og ubehag i magen.

Jeg var på do og tisset - det kom ett par dråper blod. Jeg dro til legen, ble sendt hjem.

På kvelden startet en kraftig menstruasjon som varte i godt og vel en uke.

Jeg tok en UL en uke etter for å få bekreftet at alt var ute.

Det skal sies at når du har hatt en GU. Så vil slimhinnene irriteres. Dette kan skape små blødninger ettersom den blodfylte livmoren har masse små blodkar som kan briste. Det kan være rester fra to dager siden som kommer ut med litt utflod. Slike små blødninger kan også oppstå ved sex.

Dersom det fortsetter, er det lurt å kontakte legen. Du kan gjøre det i alle fall for å ro i kroppen.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...