Gå til innhold

Helsesøster til besvær.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg avskyr helsesøster.

Hun er ovenfra og ned. Hun slår fast ting i stede for å spørsmålsformulere. Hun overkjører meg og får meg til å føle meg som et lite barn. Noen som har erfaring med å bytte eller bryte. Dette kommer det ikke noe godt utav for henne eller meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke det dessverre. Men man bytter jo lege om man ikke føler seg komfortabel med den man har, så hvorfor ikke helsesøster også? Nei, bytt bare du.

Skrevet

Next!!! Ikke finn deg i det. Det er jo en fordel å ha tillit. Bytt før neste kontroll. Det er mitt råd.

Skrevet

Vi byttet HS på førstemann, men hadde samme helsestasjon. Når vi kom med barn nr 2 hadde hun vi fikk på førstemann sluttet, og vi endte opp med hun jeg tidligere hadde byttet vekk, men nå i en mye snillere versjon.

Kan jo nevnes at det var vaksinepsørsmålet hun ikke greide å legge fra seg, og diskuterte dette med meg åpenlyst i fellesarealet på helsestajon.

Skrevet

Det var vaksine og mangel på respekt for at folk er forskjellig som fikk oss til å bytte også.

Skrevet

Vi brøyt vi, var aldri på to åra kontrollen... Synes også at en skal inn til hs allt for mye for "ingenting" Jenta mi har vært mye syk også så har vært hos andre leger osv ganske ofte så da kutta jeg likesågodt ut hs.... Det var etter at hun fortalte meg hvor stygge klær ungen min hadde på seg den dagen og hvor skitten hun var og hvor fin og velstellt jeg var.. Makan... Hadde spist frokost og rakk ikke vaske bort banan som var rundt munn, (var forsinka til timen) Så var det kommet banan på klærne også, hadde litt gult smuss på øyet, jeg hadde vasket henne den dagen, hun hadde fått på seg rene klær den dagen.. Luktet ikke vondt av oss.. Går ikke an å ta opp sånne ting når det ikke skjer ofte....

Skrevet

Jeg syns du skal bytte. Hvis du ikke føler at hs er til en støtte for deg så er jo poenget med kontrollene borte.

Skrevet

Kjære HI, helsesøster fortalte meg at barnet mitt ikke likte å ligge på magen og ikke løftet hode. Det kunne ikke vært mere feil. Det spiller jo ingen rolle, men det fikk meg til å føle at hun ikke hadde noe tillit til hvordan jeg opplevde eget barn. Til barnets beste må det være tillit mellom helsepersonell og brukere. Jeg orket ikke mere dill, og valgte å bruke andre helseinstanser.

Skrevet

Til 0922. Det er utrolig frekt av henne. Føler med deg men tenker at det er godt det skjedde med en som er sterk og ikke legger det på seg selv, men der det hører hjemme. Ære være deg for det.

Skrevet

Det er bare å bytte. Det gjorde jeg. Skjønner ikke hvorfor de skal oppføres seg sånn jeg. De skal jo være der for oss.

Skrevet

Svar tilbake. Si det uenig når du er det, selv om det er ubehagelig. Jeg jobber med dette selv, men ikke i forhold til helsesøster, da.

Skrevet

Jeg personlig hadde ikke giddet å ta opp en diskusjon. Endring vil du nok ikke oppnå, så det eneste du oppnår er nok magesår. jeg ville bare kuttet ut hele helsestasjonen. mye unødig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...