Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 Føler "unge mødre" er en morsom serie å se, men de fremstiller unge mødre som helt uinligente, barnslige å totalt uforbredt på å ta morsrollen på alvor.. Vet ikke om disse mødrene som er med på programet er sånn, men det er slik det blir fremstilt, å vet mangen sitter igjen med det inntrykket av de.. Selv er jeg 20 år har en samboer på 26, vi er begge i fast jobb, er utdannet, har hus,bil å orden i økenomien, vi venter nå vår første sammen,å denne babyen var planlagt, å i det jeg sluttet på prevansjon blei det ikke så mye fester lenger i den tiden det var "fare" for at vi hadde fått det til (jeg var med andre ord ferdig med min feste periode i livet når vi blei gravide), selvsagt kommer jeg nok til å ta meg en fest av og til etter fødsel, men er ikke lenger noe viktig for meg å "gå ut". Da er det unge mødre irreterer meg litt, er det virkelig sånn alle ser på unge mødre? Ser mange innlegg her inne om at unge ikke er gode mødre, innlegg om unge kommende mødre som skriver at de er gravide å ikke vet hva de skal gjøre, å folk har svart at de bør ta abort for de er for unge til å ta ansvar for et barn.. osv Jeg vet for min del at jeg sitter like godt forbredt på alle måter til å få et barn, som mange andre så er mye eldre enn meg. Vet jo selvsagt at det å få barn ikke alltid er en dans på roser, men det er nå likt om man er 20 eller 35.. Men likevell kommer det til å henge over at jeg er så ung å derfor nok ikke kommer til å bli like god mor.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 Er ikke selv en veldig ung mor selv om jeg føler meg som ei (25 år og nettopp født) Synes også unge mødre på TVn er kjempe morsomt og se på. Jeg ser ikke ned på de som er med på dette. jeg synes de virker fornuftig. Ja, de kommer med mange "morsomme" spørsmål som for meg av og til blir litt teit om jeg kan si det på den måten. men ikke teitere enn hva jeg selv kunne lure på som 16-17-18 åring. Tross dette synes jeg de virker som kjempe flinke mødre til å være så ung. Jeg blir mange ganger imponert over dem jeg, av og til litt mindre imponert, men det kan jeg bli av en eldre mor også.
Bunnies by night Skrevet 9. oktober 2008 #3 Skrevet 9. oktober 2008 Enig med anonym 08.35:) Jeg er glad for at JEG var hundre prosent klar for å få barn og hadde levd ungdomsstiden - men jeg synes da det virker som de er gode mødre - ja de gjør ting annerledes enn det jeg ville gjort - men så er de også tenåringer
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #4 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg sa det var uaktuellt å ta abort om jeg ble gravid da jeg har tatt abort tre ganger og hatt en SA.... (sitat fra Tv-serien) For meg var det noe bra som skjedde. Jeg trengte forandring,- også skjedde dette (Ble gravid) intervju med 17 år gammel mor i avis... Spørmål; hvordan det vil bli å starte opp på skolen etter å ha utsatt det to år; Svar;Det blir nok litt rart, de er jo mye yngre enn meg og på et helt annet stadie i livet enn det jeg er...(eller noe sånt) intervju med samme 17 år gammel mor i avis...(som altså kommer til å være 18 når hun starter 1.år på Media og kommunikasjon sammen med de på 16... ) Er det rart man kan få noen fordommer mot unge mødre? Selv om man ikke dømmer etter hvordan alt er klipt på TV, så er det enkeltutsagn som dette som tyder på meget liten "Modenhet"...Et par stykker av de på unge mødre (har ikke sett alt da) imponerer meg derimot VELDIG; og både snakker og oppfører seg på en måte jeg nesten misunner de.... Virker veldig oppegående, målvbevisst og arbeidsom..Så jeg vil si at Unge mødre gjenspeiler "virkeligheten" bra, de fleste er nok for unge til å bli så bra mødre som de kommer til å bli med noen år på baken (ikke dermed sagt at de er DÅRLIGE mødre!!!!), mens noen kanskje faktisk har fått det på det beste tidspunktet de kunne..... Og med fare for å repetere meg selv,- det er bevist at FLERTALLET av de som blir tenåringsmødre ALDRI kommer seg ut i arbeidslivet...Syntes egentlig det var FRYKTELIG rart, men samtidig så er det vel 2 av 10 (ca) jeg vet av som ble mor som tenåring som jobber nå av de som nå er passert 25....så mulig det er sant...
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #5 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg ble planlagt ung mor, 20 år! Ikke helt ferdig med utdannelsen da, men lærlingetid igjen. Er nå 26 ,har to barn ,samme samboer,og jeg har tatt enda mere utdannelse etter endt læretid. Har hus,bil og hytte. Liker heller ikke all den negative omtalen "unge mødre " får - selvsagt er ikke alle like modne og "voksne" når de får barn, men det er da slett ikke alle på 30 år heller ,som får sitt første barn!!!!! Mange fordeler med å være ung mor:)
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #6 Skrevet 9. oktober 2008 jeg tror tv prøver å fremstille de litt "dårlig" for det kan virker som det er det noen folk vil se og høre.. Men jeg synes uansett ikke at de er dårlige mødre. De gjør bare ting litt annerledes. Og noen er kanskje ikke helt ferdig med ungdomstiden sin,men det betyr vel nødvendigvis ikke at man ikke kan være en god mor fordet.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #7 Skrevet 9. oktober 2008 Here we go again! Disse innlegga har det vært ørten av her inne... MEN,jeg har jo bil utdannelse hus og hele pakka....Ung mor er jeg også.Men disse på tv fysj av meg...sånn er ikke jeg!! Selvom man er ung,har bil,hus osv gjør det deg ikke en bedre mor eller en mere kompetent mor en andre mødre som ikke har det så greit som deg. Syns disse på tv er litt søte jeg..Litt barn selv,litt usikkre(Virker det som) Men flotte jenter som tilsynelatende tar ansvar for livet sitt.På den måten de mener er greit. har enda ikke rynket på nesa av de to sesongene som har vært..Ledd godt,men de er tøffe som vil dele sin hverdag med resten av norge, SYNS JEG! Er selv 23,ung ja men akkurat passe.har alt som jeg skal ha.Men kategoriserer meg ikke fordiom. Jeg er den beste mamma jeg kan være,jeg er ikke god `` voksen`` mamma fordi jeg har bil hus mann osv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå