Gå til innhold

Kan jeg bruke min manns kredittkort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et mastercard, men det står mannen min sitt navn på det. Kan jeg bruke det i butikken? Eller blir det feil, om jeg eventuelt må signere på det. Vi er jo gift og har samme etternavn. Og i tillegg går pengene til og betale regninga fra en felles sparekonto.

Har fått grønt lys for å dra på "å det er så synd i meg, jeg er gravid med bekkenløsning og smådeppa-shopping" skal riktignok kjøpe ting til gutten utenfor og gutten inne i magen, men shopping er shopping..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du kan ikke signere for kjøpene når kortet står i din manns navn. Men du kan jo bruke kortet til å ta ut penger i minibanken, og så dra på shopping for det :)

Skrevet

Selvsagt! Det tenkte jeg ikke på! Ingen erfaring med kredittkort, og litt angst for og bruke det, men vet jo at vi har pengene.

Skrevet

de som jobber i butikken har ikke lov til å godkjenne det når du ikke kan legitimere deg som kortinnhaver. hjelper ikke om dere er gift eller noen ting. det kan jo ikke folka i butikken skjekke opp.

...men det er mange som jobber i butikk som ikke gidder å skjekke legitimasjon når man betaler med kred.kort og da, så det går an å prøve...

Skrevet

De aller fleste steder i dag drar du kredittkort på lik linje med bankkort, og har du koden er det jo greit. Vær klar over at gebyret på å ta ut penger fra et kredittkort kan være ganske heftig i forhold til vanlig bankkort.

Skrevet

Ja, gebyret er ganske stivt. Men da må man jo bare ta ut MASSE penger på en gang, hoho..

Gud, nå fikk jeg lyst til å shoppe :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...