sykkelpumpe Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 Vi har et mastercard, men det står mannen min sitt navn på det. Kan jeg bruke det i butikken? Eller blir det feil, om jeg eventuelt må signere på det. Vi er jo gift og har samme etternavn. Og i tillegg går pengene til og betale regninga fra en felles sparekonto. Har fått grønt lys for å dra på "å det er så synd i meg, jeg er gravid med bekkenløsning og smådeppa-shopping" skal riktignok kjøpe ting til gutten utenfor og gutten inne i magen, men shopping er shopping..
MintCondition Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 Nei, du kan ikke signere for kjøpene når kortet står i din manns navn. Men du kan jo bruke kortet til å ta ut penger i minibanken, og så dra på shopping for det
sykkelpumpe Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. oktober 2008 Selvsagt! Det tenkte jeg ikke på! Ingen erfaring med kredittkort, og litt angst for og bruke det, men vet jo at vi har pengene.
vaffeljernet <3 Skrevet 9. oktober 2008 #4 Skrevet 9. oktober 2008 de som jobber i butikken har ikke lov til å godkjenne det når du ikke kan legitimere deg som kortinnhaver. hjelper ikke om dere er gift eller noen ting. det kan jo ikke folka i butikken skjekke opp. ...men det er mange som jobber i butikk som ikke gidder å skjekke legitimasjon når man betaler med kred.kort og da, så det går an å prøve...
Pappalille Skrevet 9. oktober 2008 #5 Skrevet 9. oktober 2008 De aller fleste steder i dag drar du kredittkort på lik linje med bankkort, og har du koden er det jo greit. Vær klar over at gebyret på å ta ut penger fra et kredittkort kan være ganske heftig i forhold til vanlig bankkort.
MintCondition Skrevet 9. oktober 2008 #6 Skrevet 9. oktober 2008 Ja, gebyret er ganske stivt. Men da må man jo bare ta ut MASSE penger på en gang, hoho.. Gud, nå fikk jeg lyst til å shoppe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå