*Rutletutt* Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 Fant en oppskrift på detsoteliv.no som jeg har "modifisert" litt;o) 8 dl all bran flakes 5 dl melk 2 egg 6 ss olje 4 ts vaniljesukker 4 ts bakepulver¨ 5 dl mel (jeg bruker fullkorn hvetemel og noen ganger litt grovbakst også) 1 stor ss honning evt frosne blåbær La all bran flaksene og melken svelle i ca 5 min. Visp eggene sammen med oljen og rør sammen med all bran-og melkeblandingen. Sikt i de tørre ingr (og ha evt i frosne bær) og rør godt sammen. Fyll muffinsformene (jeg bruker brett med papirformer i) nesten fulle og stek midt i ovnen på 200 grader i 20 min. Jeg pleier å fryse dem og ta opp til matpakken til ungene - de faller i smak, ja;o)
blond Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 Disse høres gode ut! Ok med muffins som ikke er søte.
*Rutletutt* Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. oktober 2008 Ja, det er veldig greit - og ungene elsker de:o)
*Rutletutt* Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. oktober 2008 Glemte forresten å skrive at det er lurt å varme melken litt opp før en løser opp honningen i den - da løser den seg lettere opp;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå