lykkeligmspire Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 Har en på 10 uker-det samme har venninnen min. jeg ammer og hun gir mme. Min spiser hver andre time på dagen-litt oftere på kvelden. Hennes spiser hver 4t. Min legger seg halv åtte og våkner cirka 0230 og 06 for mat. hennes blir vekket kl 24 og får siste måltid da-sover da til 07. Min lille prins er en stor gutt og trenger mye mat og jeg vet at han kunne tenke seg mer mat på kvelden,men har ikke begynt med noe ekstra siden han sover så godt på natta. De to siste nettene har han dog våknet kl 01-ga han smokk for å se og han sovnet videre til 03.Så da kan han ikke ha vært så sulten? men det virker som de barna som får mme spiser sjeldnere og ikke er så sultene på kvelden? noen som vil dele erfaring? lurer på om jeg skal pumpe litt på dagen og gi eksta på kvelden,men da forstyrrer jeg vel selvreguleringen til barnet mitt?
Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 tror neppe de er mer tilfredse enn de som blir ammet, men husker selv fra den perioden jeg ammet at hun våknet om nettene med jevne mellomrom. Dette var vel for å øke, og er det ikke slik at melkeproduksjonen øker best om en nattammer? Kanhende jeg har misforstått da..
Aibell Skrevet 9. oktober 2008 #3 Skrevet 9. oktober 2008 Mme er fryktelig tungt fordøyelig, derfor spiser hennes barn sjeldnere. Så du har nok rett i at de sover i litt lengre strekk. Det er naturlig for små barn å våkne om natten uansett, om du ammer eller ikke. Om han er fornøyd med å få smokk så er jo det greit, men jeg ville ammet en gang i løpet av natten pga melkeprodusjonen og fordi at melken din er fetere på natten. Det fettet er bra for utvilkingen av hjernen
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 9. oktober 2008 #4 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg kan bare si at tulla mi har alltid (vel, siden hun fikk teken på sugingen) drukket seg god og mett på pupp og har hatt få måltider. I begynnelsen bare 6 måltider inkl nattmåltid, så 5 for så å ende opp med 4 måltider de siste ca 3 månedene før jeg sluttet å fullamme (da hun var 7 mndr). Hun var god og fornøyd, og sov natta igjennom fra hun var 2 mndr...
Slæsh84 Skrevet 9. oktober 2008 #5 Skrevet 9. oktober 2008 Her ammer jeg å ammer jeg å ammer jeg. Snuppa er snart 5mnd å hun skal ha mat hver 2time,dette har hun gjort i mange mnd. Å det er helt normalt,fordi mm er lettere fordøyelig å må da ha oftere. HS sa det var normalt for de trenger mer også. Når din er 10uker kan det også være økedager du har.. Men økedager er ikke i mange uker hvis det har vært det. Kontakt HS hvis du bekymrer deg.. Lykke til:)
Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #6 Skrevet 9. oktober 2008 Min gutt har kun fått mme (fikk litt mm av det lille jeg hadde de første ukene) Men han har som du sier vært mindre sulten hele tiden. Spiste ca hver 4 time fra begynnelsen. Spiser fortsatt på natta en gang da (7 mnd) Dessuten skilte han natt fra dag fra dag en, så jeg var utrolig uthvilt og i toppform de 4 første månedene etter fødsel, da begynte han å tulle litt på nettene. Så for mors sin del så er det mange fordeler ved å gi mme. Ville jo selvsagt ammet hvis jeg kunnet!
Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #7 Skrevet 9. oktober 2008 At han skilte så bra på dag og natt har jo sef. ikke noe med mme å gjøre .. bare flaks der! Han sov seg igrunn gjennom de 3 første mnd.
hallais Skrevet 9. oktober 2008 #8 Skrevet 9. oktober 2008 Mine barn har vært som natt og dag med bare amming eller mme. Når de har fått bare mm har de vært urolige, grått mye og vært ekstremt sultne. Har de fått mme har de vært rolige, sovet godt og utrolig blide og fornøyde. Når det er sagt så har jeg slitt med å få til nok morsmelk og har derfor måttet gå over til mme etterhvert begge gangene. Og mm er jo det beste for barnet helsemessig, så skulle så gjerne ha ammet, hatt nok melk og barn som la på seg+ var fornøyde... Men for meg blir det ønsketenkning..
Zabbi Skrevet 9. oktober 2008 #9 Skrevet 9. oktober 2008 jeg ammer og gir mme, først bryst og sen mme, da får jenta mi fortsatt i seg viktige ting fra meg samtidlig som hun blir mett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå