Gå til innhold

Er Harry Potter for barnslig for 13 åringer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Err'u skrudd? Jeg er 28 og i helt passe alder for Harry.

(Nei, det er ikke for barnslig, særlig de senere bøkene/filmene er klart ungdomsrettet. Men kommer mye an på hvor velutviklet trettenåringens veslevoksenhetsfaktor er).

Gjest Siklerotte
Skrevet

Kommer vel litt an på interesser vil jeg tro. Bøkene fenget meg ikke for noe i verden som trettenåring - men nå har jeg aldri likt den type bøker i det hele tatt - og jeg var kvalmende veslevoksen. Ikke hadde de passet meg nå heller - men de passer jo flust av mennesker rundt meg. Lillebroren min derimot (på 13) elsker bøkene og har lest hver og en bok opptil flere ganger. Hvorvidt han er særskilt barnslig kan vel diskuteres, men han er nok ikke over gjennomsnittet barnslig ville jeg tro. Men har sansen for slike bøker og derfor er de fine for han.

Skrevet

Joa, harry Potter er helt i skuddet for meg også. Men de har jo gjerne en periode i tenårene hvor alt er barnslig. Tenkte kanskje denne perioden muligens var startet når de er 13.

Skrevet

Min datter på 17 år er skikkelig Harry Potter fan. (har vært det i mange år) Har alle filmene og alle bøkene både på engelsk og norsk + masse annet som feks: sengetøy, vekkerklokke, lamper, galtvort(?) uniform osv.... Ho er ikke barnslig i det hele tatt.

Skrevet

Aner ikke. Har ikke lest så mye som en tøddel av en Harry Potter-bok.

Skrevet
:o Visste ikke at det fantes slike. Du har gått glipp av noe.
Skrevet

Harry Potter står ganske langt ned på lista over bøker jeg føler behov for å lese.

Skrevet

Jeg er 24 og jeg leser Harry Potter.. bøkene er utrolig gode!

Og jeg har også ei venninne på 23 som har lest alle bøkene :)

Skrevet

Næsj. Vi måtte skaffe tre eks av siste boka for å kunne lese samtidig i slekta - en tolvåring, en nittenåring og oss to gamlinger - dvs at vi til enhver tid var ei bok i underskudd, så jeg leste på natta når det var ledige eksemplarer.

Skrevet

Visste ikke du hadde så stor unge, luten? nitten?

Skrevet

Bærkorg Måkeskrik: du høres ut som jeg var før - forhåndsdømte alt før jeg hadde prøvd det, og skulle ihvertfall ikke få tips fra andre om lure ting jeg skulle gjøre/lese/se på.

Nå har jeg lært at jeg burde prøve det andre tipser meg om, og gi det en real sjanse. Ofte lærer man noe nytt og spennende.

(nå får jeg sikkert til svar at du har lest en halv HP-bok og syntes det var forkastelig, og at !hvem er jeg til å kommentere personligheten din!... men jeg antar uansett at du ikke har lest så mye som en side av HP uten å være skeptisk/føle deg for god og intellektuell for den slags populærlitteratur).

Skrevet

Man blir aldri for gammel til Harry Potter. Er selv snart 40, og synes det er trist at det ikke snart kommer flere bøker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...