Gå til innhold

Luksusfellen i dag

Herlige barn har jeg fått

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke at folk kan ordne seg inn i slike alvorlige gjeldsproblemer, må være fælt for ungene at foreldrene somler vekk inntektene sine på luksusliv.

Jeg lærer i alle fall at jeg aldri noensinne skal få det på denne måten og hun dama kunne vel ha tatt seg en liten bijobb?? Hun så ikke spesielt ufør ut og 10000 er umulig full uførestønad??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"hun så ikke spesielt ufør ut"??? Oppegående du?

Og 10 000 er vel ikke umulig at er full uførestønad. Er ikke fett å være ufør.

Skrevet

Vet du hva som ligger til grunne for hennes status som uføretrygdet?

Man trenger ikkeå forstå hvordan andre mennesker har havnet i knipe, men man bør forstå at alle mennesker kan møte på hindringer her i livet av ulik karakter.

Skrevet

Og se på noen om hvorfor de er uføre er jo klin umulig... Blir for dumt og si at hun så da fresk nok ut.. mange skjulte lidelser der ute...

Skrevet

Men uansett hvorfor hun er ufør så nekter jeg og tro at full uførestønad for henne er 10.000 kroner da jeg har en venninne som er 60% ufør og hun mottar før skatt over 13000 i uførestønad! Og hun har ikke ung ufør engang og tillegg for barn har hun også.

Skrevet

Hvor mye man får i uførestønad kommer vel an på hvor mye man har hatt i inntekt før man ble ufør.. Skulle jeg f.eks blitt 100% ufør nå hadde jeg ikke hatt store trygden og gå på..

Skrevet

du kan ikke se på noen om de er ufør da! Jeg har ingen spesiell "hard" diagnose, men vet hvor dårlig jeg er. Folk kan være lenket til sengen/rullestolen med den samme diagnosen, bare sterkere grad enn min. Det hemmer meg enormt, men det synes ikke på meg. Jeg lever som regel et helt normalt liv såvidt andre kan se.

Og jeg får 4000 kr i attføring å leve på i mnd. Fantastisk å bli tatt så godt vare på av staten.

Og havne i den fella har jeg lært at kan skje den beste. Alt for å ønske det beste for ungene våre har nettopp vært grunnen for oss. Vi har jo trodd jeg ville komme i full jobb raskt osv. Klart det merkes godt når man mister 20 000 av den månedlige inntekten, og at man da får en smell som er vanskelig å rette opp igjen.

Årene som mamma har lært meg å bli mer åpen og forståelsesfull, og mer tolerant, overfor andre. Jeg har sett at alle mennesker er forskjellige og alle saker har minst to sider. Ikke døm så hardt!

Skrevet

Sett deg ordentlig inn i saker og ting, som f.eks.beregning av uførepensjon, før du skriver så lite gjennomtenkte innlegg.

Skrevet

Hvis dama ble ufør før hun kom seg i arbeid og for en del år siden så stemmer nok 10 000 i mnd ja.

Tror du at ufør er luksus? Det som er problemet når en blir ufør er at den inntekten du har når du blir ufør legger grunnlag for hva du får fremover. Det blir ikke forandret noe særlig etter 10 år. Vi andre stiger ganske mye på 10 år i lønn, mens hun har stått relativt stille.

Nå vet jeg ikke hvor gammel denne damen var og hvor lenge hun har vært ufør, men hvis det er minst 10 år siden så har hun elendig lønn uansett.

Skrevet

Hvis du mener meg så skrev jeg vel. SOm et spm netopp pga jeg ikke vet hvordan det utregnes.. men jeg vet at det varierer hvor mye man får utbetalt med 100% ufør..

Skrevet

Blekkis, jeg mener IKKE deg:-) Jeg mener selvsagt H.I.

Skrevet

Hun var 30 år. Og uførinntekten er 66% av den inntekten du hadde. Hun var utdannet hudpleier, kanskje hun drev eget eller var ansatt...tror ikke hudpleiere tjener så alt for mye....

Jeg er i situasjonen selv, det er ikke fett å være ufør....ønsker ikke min værste fiende å oppleve det jeg har gått igjennom. Og alt kan ikke sees utenpå. Enig med hun over...ikke døm for hardt!

Skrevet

Skjønner ikke at folk ikke kan slutte med en slik form for forhåndsdømming som du gjør, HI.

Har ikke sett programmet idag - og ofte har jeg blitt overrasket av folks pengebruk.

Men alt har sin årsak.

Å dømme folk uten å kjenne de er en kjensgjerning.

Du har virkelig dømt denne dama hardt, virker det som.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...