Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 Og hva gjør dere? Hvor ofte skifter dere på senger og vasker?
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #2 Skrevet 8. oktober 2008 ett par timer tror jeg, avhenger litt, men er nok det i snitt...
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #3 Skrevet 8. oktober 2008 Ikke mer enn 1/2 time sikkert....vasker klær, henger opp og legger sammen, vasker opp, tørker støv og støvsuger. Prøver å bytte på senga hver 14. dag. Gulvvask blir det sjelden desverre. Må nok skjerpe meg litt ser jeg:)
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #4 Skrevet 8. oktober 2008 Vet ikke i kl. timer.. Men jeg tar det jeg ser trengs, som f. eks. støvsuging og støvtørking. Smårydder jo hele tiden føler jeg.. Badet tar jeg skikkelig 1 gang i uka. Men klesvask er det jo hver dag, å bretting av disse klærne. Skifte på sengene gjør jeg 1 gang i uka.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #5 Skrevet 8. oktober 2008 alt for lite, er blitt den sjuska, og hanjeg bor sammen med er ikke mye bedre. Ammer mye tidlig på morgenen, samboeren min kjører til jobb litt før sju. Da begynner begge ungene å våkne på seg. Så er det å skifte bleier, vaske fra topp til tå, spise, pusse tenner, kle på seg, kose oss litt, muligens få hengt opp maskin, satt på maskin, eller att noe av oppvaskemaskinen om ikke han har fått td til å ta den først. Så er det å pakke dem i bilen å levere i barnehagen på vei til jobb, da er det som regel frokost gris enda på bordet, men fått unna maten ogmatpakkene. Så er det jobb, og henting på ei hjem, han kommer akkurat slik at det er litt knapt å hente, da har jeg som regel handla på veien slik at vi har ferske råvarer til middag og så er det bare å begynne å lage mat. Da er det hektisk, ungene er sultne. Han pleier også å komme hjem sånn ca da. Middag er som regel gjort på halvtimen, det er fordelen med ferske fine råvarer, det går fort. Så spiser vi, det tar litt tid, men er temmelig koselig, bortsett fra at jeg av og til savner å kunne spise i fred uten å mate, lage tog lyder og en for mamma og en for pappa, bestemor og bestefar, farmor og farfar og hele slekta. Så drikker vi kaffe, og leker litt med ungene, eventuellt går ut i hagen, da sniker jeg som oftes inn noe med klesvask, tørking eller hente inn klær. Så skal gullene ha kvelds, og stell, og tannpuss, kos og sine rutiner med sang og kos. Da sover de begge en stund, før yngste våkner og holder det gående til vi legger oss, da tar vi det på tur å gå rundt i stu å bære på ungen slik at ikke hele nabolaget våkner. Eller jeg ammer når det hejlper. Så sånn i ti tida da er det grøt for yngste og så lgger vi oss, som slakt hele gjengen. Så er vi påan igjen neste dag. Med full skittentøyskurv og den evindelige oppvaskemaskinen. Gulvvask og husvask blir kun i helg, og ikek alltid vi får tatt alt. Innimellom når det blir for ille får vi støvsugd opp og vasket under bordet, for det er ikke alltid nok å bruke kost og brett for det drøser o grises til hver teneste måltid. I helg er også eneste tid vi har tid til shopping, nå skal d eha mer ull til barnehagen og vinterdress, så da går nok lørdagen med til by tur, mat og litt kos, så vaskingen blir det vel ikke mest av da heller. Nok syt fra meg for i dag, nå kan jeg ikke sove så blir nok ekstra trøtt i morgen. yngste våkner nok for nattmåltidet snart, så er ikke store vitsen å sove først, så får jeg enda mer panikk. En skulle nå håpe og tro det ble slutt på den evindelige våkenattsperioden når ungene er passert året. Men eldste brukte nå noen år, så har ikke de største forhåpnoingene denne gangen heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå