Gå til innhold

Nordmenn er bortskjemt!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/statsbudsjettet/artikkel.php?artid=517129

Nå tråkker jeg sikkert mange på tærne, men jeg kjenner jeg blir så utrolig provosert. I videoklippet forteller småbarnsfamilien at de har en 10 år gammel bil som de ikke har råd til å bytte ut. De har jo BARE 800 000 i inntekt i året.

De er ikke fornøyde med statsbudsjettet og mener de burde fått mer penger.

Gud så sint jeg blir.

Her har det kommet et statsbudsjett som faktisk gir mer i bostøtte og sosialstøtte, gir 300 millioner til rusmiddelomsorgen, lovfestet rett til barnehage fra 2009, forsterking av lærerutdanningen, 10 000 nye årsverk i helseomsorgen, 12 000 nye omsorgsplasser, gratis vaksine mot livmorhalskreft, 2 uker lengre permisjon (4 uker til far) ....

Dette er jo fantastiske ting. De hjelper dem som trenger det!!!

At den stakars familien med 800 000 i inntekt ikke har råd til splitter ny bil eller 2 biler er jo helt grusomt. De har jo bare en stor enebolig og en bil....vi må jo gi dem mer penger så de kan få 2 biler. Da gjør det ikke noe om bestemoren ikke får plass på sykehjemmet....

Hallo? Se det store bildet her! Vi barnefamilier kan ikke få mer og mer hele tiden. De fleste av oss har det veldig bra! De av oss som ikke har det bra vil få muligheten til mer hjelp pga dette statsbudsjettet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

helt enig. jeg blir så fasinert over hva folk forventer.

Skrevet

Ja det må jeg si.. Vi tjener langt ifra så mye.. men vi klarer oss da.. Vi spiser ikke indrefilet hver dag.. Men det er da heller ikke normalt..

Skrevet

Vår bil er 10 år gammel, og jeg føler ikke akkurat at vi har en gammel bil, eller at den er trafikkfarlig.

Skrevet

Inntekt på 800000,- tilsammen ,hus,grei bil og drømmer......

JA,vi er bortskjemte!

Flytte til et billigere sted i byen da vettu:)

Sutrete folk .....

Skrevet

Bra at det ikke bare var jeg som reagerte på dette.

Skrevet

800 000 kr??? Fy f...! Buhu, stakkars dem! Vi har tilsammen ca 550 000 kr i året (mest takket være min mann som jobber offshore ;-P) Får snart nytt hus. Skal selge den ene bilen og bare ha en. Vi klarer oss VELDIG godt vi :-)

Skrevet

Ja, vi har 700 000 til sammen, hus til 2 millioner, 2 biler og har veldig god økonomi. Vi har også 2 små barn.

Skrevet

De har min dypeste medfølelse..Selv sitter jeg med ca 180 000 i året og en 20 år gammel bil:-/

Skrevet

Kunne ikke sagt det bedre selv.... Eneste jeg er skikkelig misfornøyd med er arveagiften for den synes jeg ikke hører noe sted hjemme (hvorfor skal de etterlatte bli straffa for å ha mistet en nær familie)

Når det er sagt, fy fader, at de kan klage når de har 800 000i inntekt totalt!!! Vi har da fått oss hus og 2 biler og tjener vel ca 400 000 til sammen i året.... Og enda klager vi ikke =))

Enkelte her i landet er utrolig bortskjemte og sytete, men vi har det jo utrolig godt her da.... Dagpenger, sosial støtte, bostøtte, overgansstønad for enslige, barnetrygd, permisjon/engansstønad + + +.... For ikke å snakke om helsestasjon som følger opp barna våre, vaksiner, gratis skole (selv om skolene kunne hatt skolebøker)

Sammenligna med maaaaange andre land, kan vi egentlig ikke klage =))

Skrevet

Jeg ble skikkelig flau på deres vegne da jeg så på dette nå og litt målløs.

Skrevet

"Mye vil ha mer" som vi sier her jeg bor.

Skrevet

Hmm, bortsjekmte folk ja!

Datteren min er student, dvs hun har mammapermisjon nå, gubben har akkurat fått seg lærlingplass, de har leilighet som de har betalt 1,6 mill for, lever på penger fra lånekassen og lærlingelønna hans med en 3 åring og 1 på 3 mnd. De klarer seg! Bil har de også, men ikke en ny da.

Gjest Sauen er på tjukka igjen=)
Skrevet

Skal ha, skal ha, skal ha.

Altfor mange mener at staten skal finansiere deres luksusforbruk.

Det er jeg absolutt ikke enig i.

Vi bor i et av verdens rikeste land, og bør være veldig takknemlig for at vi har lovfestet rett til mat, tak over hodet, utdannelse og medisinsk hjelp - for det er langt fra hva mesteparten av verdens befolkning har!

Skal man ha den nyeste mercedesen og bygge på huset, bør man finansiere dette selv.

800 000 er heller ikke en dårlig inntekt, men omtrent der gjennomsnittet ligger for 2 voksne mennesker.

Skrevet

Stor applaus. Dette av et fantastisk innlegg.

Vi har selv 800.000 i året og 10 år gammel bil. Er veldig fornøyde vi.

Men det er jo alltid noen som må klage

Skrevet

Jeg må ærlig innrømme at vi klager til tider vi også, hvem gjør ikke det?

...men jeg hadde aldri gått i media og klaget, vi har det generelt veldig bra!

Vi har 2 biler som er eldre enn 10 år, men bilene er i god stand.

Det er snakk om prioritering! Vi har som sagt 700 000 totalt i året og har veldig god økonomi til tross for et huslån på 2 millioner, studielån på 100 000 og "høy" rente.

Når det er snakk om renten så synes jeg heller ikke vi bør klage. Rente på rundt 7% er ikke høy rente. Når renten er dobbelt så høy som nå kan vi bli bekymret. Jeg mener helt ærlig at hvis du har tatt opp lån uten å binde renten så bør en være forberedt på at renten kan svinge opp til 8-10%. Alle vet jo at renten svinger, det er ikke noe nytt.

Skrevet

Det er alltid en smule tragikomisk naar folk som egentlig ikke har grunn til aa klage syter paa den maaten. Men heldigvis er det nok ikke representativt for landets befolkning :-)

Skrevet

Jeg lurer litt på hva de tenker når de ser seg selv på dette innslaget. Forstår de egentlig hva de klager over tro?

Skrevet

snakk om sutring.. vi har inntekt på 6500 i mnd mitt stipend og samboeren sitt stipend på 3500, pluss 2000, og barnetrygd på 990.. det e jo langt i fra det de har å vi klarer no oss, ikke klager vi heller.. og vi har også bil, den e brukt da fra 2000 men syntes den e helt toppers.. om de vil ha en nyere bil å mener de ikke har råd får de vel kjøpe en bukt fra 2006 da.. maken til folk..

Skrevet

Disse var jo lett å "ta", jeg kan nok også finne på å klage på ting innimellom, men dette kan umulig ha vert så gjenomtenkt.

At de ikke har råd til to biler, men må sykle/ta buss er jo litt av baktanken til regjerninga.

Jeg er så utrolig enig med deg, HI. Disse glemte visst det store bildet da de ble intervjua...

Skrevet

Tror nok at det har blitt redigert litt mot dem også, men det vet jeg jo egentlig ingenting om.

Kjente bare at jeg ble skikkelig irritert over at noen kan være så lite reflektert over helheten i samfunnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...