baby_april:) Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 Hva bruker dere? Kan man ta fruktsyrebehandlinger som gravid? Eller andre behandlinger hos hudpleier? Jojobaolje eller andre oljer? Jeg blir så kvalm av luktene på hudpleie produkter nå når jeg er gravid. Er det noe av hudpleie man må holde seg borte fra? Eller kan man bruke det meste? Kremene går vel ikke inn i kroppen så skulle vel være trygt? Eneste jeg vet man ikke skal bruke er reseptbelagte a-vitamin kremer. Håper noen vet masse om dette:)
StrilenツEndelig.mammaღ Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 Fy fy å bruke aromaoljer når du er gravid, men en helt nøytral olje kan du fint bruke. Aromaoljene går faktisk inn i kroppen, så det må du ikkje gjøre. Ellers kan du stelle huden din som du vil. Du kan jo kjøpe produkter uten parfyme, de lukter jo ingenting. Fruktsyrebehandlinger kan du og ta, for det virker bare i huden.
Katsi Skrevet 10. oktober 2008 #4 Skrevet 10. oktober 2008 Du skal ikke bruke rene fruktsyrebehandlinger som gravid. Ikke bare reseptbelagte A vit kremer du skal unngå, Er det høy konsentrasjon av retinol/A vit skal du ikke bruke det. Vi gravide er ekstra utsatt for å få pigmentforandringer og skal ikke bruke det. Var ikke klar over dette i starten av svangerskapet og brukte en øyekrem m A vitamin. Fikk pigmentforandringer rundt øynene og gikk da til hudpleier for å kjåpe noe som skulle fjerne dette. Det ble jo frarådet og da hun hørte hvilken øyekrem jeg brukte mente hun at dette kunne være årsaken til pigmentforandringene. Har hatt 2 svangerskap før og ikke fått pigmentforandringer....
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 10. oktober 2008 #5 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg sverger til Kanebo;) Produktene er supermilde, kjempepleiende og vanvittig dryge! Koster litt i innkjøp, men varer leeeeeenge! Billigere enn andre kremer i bruk over tid. Ellers så skal du være litt forsiktig med fruktsyrebehandlinger under graviditet ja. Det finnes en serie som heter Skin Doctors som inneholder fruktsyrer - den skal likevel være trygg å bruke. De har b.annet en krem som heter Gamma Hydroxy som er helt fantastisk! Den er vanvittig cellefornyende, hjelper mot uren hud, acner, dersom du har små arr eller andre ujevnheter. Bruk den som nattkrem i tillegg tl den daglige pleien din - du vil garantert merke stooor forskjell på husen din etter 3-4 uker! :=)
Underhuden Skrevet 1. september 2016 #6 Skrevet 1. september 2016 Fy fy å bruke aromaoljer når du er gravid, men en helt nøytral olje kan du fint bruke. Aromaoljene går faktisk inn i kroppen, så det må du ikkje gjøre. Ellers kan du stelle huden din som du vil. Du kan jo kjøpe produkter uten parfyme, de lukter jo ingenting. Fruktsyrebehandlinger kan du og ta, for det virker bare i huden. Ikke nødvendigvis.. ikke alle..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå