Gå til innhold

Vil dere høre noe sprøtt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna og jeg var i byen idag. Det skulle handles inn til vinter.

Vi kjøpte vintersko til storesøster, strømpebukse til lillebror, vanter til begge, 2 luer til lillebror og 1 lue til storesøster. Og litt annet dilldall.

Noen som tør å gjette hva luene jeg kjøpte kosta??

Jeg kjøpte 1 til hver av "kivat". Lillebror har en fra før. Jeg så ikke på prisen, for jeg ville spesifikt ha slik lue. Men storesøster viste dem til faren, onkelen, farfaren og farmora. Så spurte storesøster meg; kosta den 50 kroner. Jeg sier det gjorde den sikkert ikke og kikket etter. Joda 398 kr pr. stk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

400 kr pr hue? Ja de bør holde mål hehe:) Hvordan type er det?

Jeg har gjort en slik "tabbe" en gang.. Fant ei kåpe som kostet rundt 700-800 kr, som var nedsatt til 249 kr, den var helt nydelig så måtte bare ha den. Så fant jeg en lue som var kjempe fin til. så kjøpte den også, så ikke på prisen. Kjøpte mange andre ting også, så så ikke på prisen før jeg kom hjem, og da kostet jo lua like mye så kåpa, så det var de penga, jeg som var så flink hele den dagen og kikke på prisene før jeg handlet hehe.. Men det var ett fint sett da:)

Skrevet

Ja hvis ikke de holder mål går jeg fint tilbake med dem og da kan de få stappe dem der hvor sola ikke skinner he he =)

Nei det er noen luer med bomull på innsiden og ull på utsiden (og inni da) noe som er en betingelse på klærne til lillebror som ikke skal ha ull inntil huden.

Det er lue med hals, noe slik finlandshette eller hva man kaller dem. Har aldri likt dem selv, men de er jo supre her hvor det er så kaldt, og uunnværlige på scooter tur i påsken =) =)

Kjøpte også en vanlig reima lue til lillebror. Og det er rart, før vi flyttet opp hit, når vi bare hadde storesøster som ikke gikk i bhg, og hvis det faktisk var minusgrader på dagtid så gikk man nesten ikke ut for det var så kaldt!! Brrrr. Så tror jeg jeg hadde dånt av å betale 129,- kr for en lue. Og hadde omtrent aldri hørt om reima. Mens idag syns jeg det var en grei pris og et godt merke. Men den var så myk, og virket varm og den skulle lukket under halsen med lue stoffet, ikke vanlig knytte lisse.

Skrevet

Ja har også en slik lue til jenta mi, den er veldig god på skikkelige kalde dager. Gutten føler blir for stor til å ha det på skolen. Og er ikke så lenge ute der som i b.hagen heller.. Hørtes god ut den lua som en knytter under halsen med stoffet. Kan bli vått og ekkelt med lisse..

Godt med gode luer som varmer godt. Skulle vært på handel nå i høst ferien jeg også, slik at alt er klart igjen til skole oppstart. Plutselig så er det kaldt en morgen.. Mine barn har også ømfintlig hud, gutten min fikk konstatert atopisk eksem, men har etter han fikk diagnosen vært gansge så grei, ikke slik som han var før.. Men passer på å ikke ha ull mot kroppen, heller ikke akryl, men best med ren bomull syntes jeg. Men jeg sverger jo til det super undertøy settet jeg har skrøtt av før her inne, fra Sandpaper.. Veldig godt. Og har ikke merket noe på huden hos mine, de har holdt seg tørre og fine, ikke svettet eller blitt klamme når de bruker det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...