Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 Søstra mi bruker foreldrene våre hele tiden (de er naboer), og det IRRITERER meg. Så lett for henne å bare dumpe ungene hos de, og de stiller selfølgelig alltid opp. Hva synes dere om sånt da?
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #2 Skrevet 8. oktober 2008 Spm. nr. 1: Har vel barnevakt ca. hver 6. helg.. Men bare natten over. Er alene så syns ikke jeg har mye avlastning. Hender han er der om jeg skal storhandle da, for det liker han ikke så godt.. Spm. nr. 2: Har jeg ingen formening om da jeg ikke kjenner til situasjonen i det hele tatt.. Foruten de 3 setningene du skriver her som ikke sier så mye..
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #3 Skrevet 8. oktober 2008 vi bruker innimellom svigemor som barnevakt. bor bare ti min unna. skjønner at det fort kan bli veldig enkelt for de å bare dumpe ungene hos besteforeldrene. men det er liksom noe du ikke har noe med på en måte og bare må finne deg i.. slutt å irriter deg, må være ganske plagsomt.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #5 Skrevet 8. oktober 2008 Har en søster som gjør akkurat det samme, utrolig irriterende. Barna hennes er alltid der, uansett når jeg kommer dit. Det betyr at besteforeldrene aldri bare er besteforeldre for mine barn, men alltid ekstraforeldre for barna til søsteren min.
AndreVonDrei Skrevet 8. oktober 2008 #6 Skrevet 8. oktober 2008 Svigerinnen min gjør også det. Hun bor i nabohuset til foreldrene sine. Vi irriterer oss ikke over det egentlig, for vi er godt fornøyd med å bo et langt stykke unna og ikke få den samme innblandingen i oppdragelsen. I tillegg så får vi gjerne barnevakt natten over i stedet for noen timer her og der om vi spør.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #7 Skrevet 8. oktober 2008 Bruker dem relativt ofte ja. Men det er fordi de ønsker veldig selv, og spør mye om å få passe. Sjeldent vi egentlig trenger pass. Hvis dine foreldre synes det er greit, så betyr det vel ikke noe? Er du misunnelig, eller hvorfor reagerer du på det?
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #8 Skrevet 8. oktober 2008 Sikkert misunnelse som ligger til grunn for irritasjonen min ja. De får jo mye bedre kontak med hennes barn enn mine når de passer dem støtt og stadig. Dessuten er det mye lettere for søsteren min å bli med på ting utenfor hjemmet enn det er for meg. Merker at dette sikkert høres litt barnslig ut, men det er faktisk slik jeg føler det.
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 8. oktober 2008 #9 Skrevet 8. oktober 2008 Bruker svigermor de gangene vi har behov..de andre spør jeg sjeldent
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #10 Skrevet 8. oktober 2008 Oj... Jeg synes det er flott at du innrømmer det. Synes ikke det er barnslig jeg. Forstår deg veldig godt. Mitt barn har dårlig kontakt med sin andre bestemor, mens de andre barna ser henne hver dag. Synes selvsagt det er veldig synd! Men det vil jo ikke forandre så mye for ditt vedkommende om søsteren din ikke benyttet seg av dem. Du må nok bare godta at slik er det. Og heller be foreldrene dine prioritere dine barn når dere først er der slik at de får kvalitetstid sammen. Jeg så mine besteforeldre 2 ganger i året som barn, men hadde kjempeforhold til dem!
Tarantellamora Skrevet 8. oktober 2008 #11 Skrevet 8. oktober 2008 Nei.. Ca en gang annen hver måned, og da er det gjerne en natts overnatting.. Det er ikke så ofte vi TRENGER det, det er mer slik at besteforeldrene ønsker at de små skal sove over der og det vil de veldig gjerne...
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #12 Skrevet 8. oktober 2008 Alle dere som har foreldre/svigerforeldre som mer enn gjerne vil passe barna, dere er utrolig heldige! Jeg må omtrent ned på kne for å få mine foreldre til å stille opp. Derfor spør jeg nå KUN hvis jeg ikke finner noen annen løsning, synd for barna, kanskje, men syns de bør tenke seg litt om hvis de har noen interesse av å ha et godt forhold til barnebarna sine som de hevder å være sååå glade i. Jeg synes at å være bestemor innebærer litt mer enn å kjøpe godteri i sterke farger og la dem se så mye tv de orker! Takk og pris for svigermor, hun stiller alltid opp såfremt hun har mulighet! Det blir ca 1-2 ganger i mnd, prøver å ikke "bruke" henne opp;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå