linnu Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 hei! jeg fikk en positiv test for ca 2 uker siden. jeg sa det til min samboer med en gang, (det er vårt første). men det som bekymrer meg litt er at han virker lite interresert. han sier at det er fordi det er vanskelig å snakke om men... jeg føler at han liksom ikke skjønner eller interrserer seg for det som skjer med meg/oss nå! hva kan jeg gjøre??
frua Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 Du er ikke den første som opplever dette, og det kan være ganske sårt. Det er ett par ting vi jenter må ha klart for oss i en slik situasjon. 1. Første graviditet er spesiell. Vi har det ekstra spennenede i forhold til å kunne kjenne etter på symptomer på graviditeten. Menn har ikke dette. De kan ikke kjenne en plass at noe vokser i magen din. 2. Hormoner. Masse hormoner. Har snakket med mange venninner som sier de følte seg så ensomme. Ingen forstod hvordan de hadde det. Vi føler oss spesielle og trenger litt ekstra omsorg. Dette vet ikke mannen før man forteller dem det. 3. Menn må ofte engasjeres for å få et forhold til dette. Noen klarer ikke forholde seg til det som skjer før magen spretter ut, han kan kjenne liv fra utsiden... Et tips er å la ham være med på helsesjekkene. Be ham sette opp egne spørsmål som han må stille legen/jordmor, For dersom han blir bedt om å tenke på dette, vil han sikkert ha masse spørsmål. 4. Det er nok viktig at vi ikke er for pågående også. At graviditeten ikke blir et mas fra den gravide. Bruke kvinnelist og forsøk å vekke hans interesse. Uansett er det viktig å snakke om det, fortelle hva du føler (og legg til at det ofte er hormonene som styrer disse følelsene - det er greit for ham å være klar over.) Jeg opplevde å sitte og tute da jeg så dagsrevyen. det var en elg eller hest som hadde gått igjennom isen -og jeg syntes så fryktelig synd på det dyret. Slikt gjør ikke jeg til vanlig. Jeg er gravid for tredje gang. Og hormonene er mer under balanse nå -eller så er jeg mer vant til det. Bøker med bilder som viser utvikling er også å anbefale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå